oli plug borgen

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: minipower, Patrick, Lg tweewielers, DMZohrab

Gesloten
manta400dw

oli plug borgen

Bericht door manta400dw »

Hoiii

Ik las ergens dat je voor wetstrijden de oli pluggen moet borgen.

(Alle olievul- en aftappluggen, afdichtdoppen van olie- of waterkanalen,
externe filters en filterdeksels dienen deugdelijk en overtuigend tegen
loslopen te zijn geborgd.)

Nu is mijn vraag op welke manier moeten die pluggen geborgd zijn ?
Heb zelf wel meerdere manieren in gedachte .
Maar wil dus weten welke manier het bij wetstrijden verplicht is.
Kan er nergens wat over vinden.

Groenten
Leon
Neluhz

Bericht door Neluhz »

loctide erop, is een *borgmiddel*
manta400dw

Bericht door manta400dw »

Hoiiiii

Loctide dat is een optie.
Maar is dat goed genoeg? Want als ik dat gebruik ziet niemand dat het geborgt is. Of ik moet gaan lopen knoeien. Dus niet te kontroleren met het oog .Weet dus niet of de borging zichtbaar moet zijn.

Groenten
Leon
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7537
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Heeey ,

Heel toevallig wou ik een How-to maken en heb ik al wat foto's :P

Watch and learn .....

Eerst neem je iets dat geborgd moet worden , in dit geval een olie inlaat :?: hoe heet dat boutje :P

Afbeelding

Dan haal je de bout eruit en klemt hem in de bankschroef ;

Afbeelding

Dan boor je er een gat in van 2 a 3 mm

Afbeelding

Dan moet je ook een gat maken in je carterdekseltje , dit word ter bevestiging van je borgings draad .

Afbeelding

Dan moet je een materiaal hebben om de bout mee te borgen , ik heb 1.4 mm ijzerdraad gebruikt ;

Afbeelding

Dan draai je de bout erin en knip je ongeveer 20 cm ( wat je nodig hebt ) ijzerdraad af , dit draadje doe je vervolgens door het gat in je boutje heen .

Afbeelding

Dan doe je het draad dat door je bout heen zit ook door het gat in je deksel en trek je het goed aan en haal je hem er nog een keer doorheen en dan moet je het draad draaien en draaien totdat het VAST zit :wink:

Afbeelding

Zo doe je dit ook met je carterplug alleen dan boor je een gat in je bout en in je carter ( waar normaal je standaard zit )

Afbeelding

Een leuke How-to By *Lg*

voor vragen en/of meer foto's : PB :idea:
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
manta400dw

Bericht door manta400dw »

Hoiiii Lg

Op die manier had ik ook in gedachten (ook een goede manier )(deden we ook vaak bij 4takt motoren voor crossen en rally)

Nu nog de vraag moet het ook zo bij wetstrijden? (het ontsierd namelijk wel vind ik )

Groeten
Leon
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7537
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Ja het is verplicht dat alle bouten waar eventueel olie uit kan komen geborgd is en je moet je carter ontluchting ook veranderen ,daar moet een overstord .

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
manta400dw

Bericht door manta400dw »

Hoiiii

Oke dan weet ik nu genoeg . Duidelijk zo
Ondluchting heb ik draad in getapt en afgestopt met een boutje (die ik ook ga borgen natuurlijk)

Dank je voor het andwoord

Groenten
Leon
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Inderdaad..

De manier waarop LG het doet..is de meest perfect manier... er is geen enkele manier waarop de bout er nu uit zal kunnen draaien..

Succes ! :wink:
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gesloten