oli plug borgen
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
oli plug borgen
Hoiii
Ik las ergens dat je voor wetstrijden de oli pluggen moet borgen.
(Alle olievul- en aftappluggen, afdichtdoppen van olie- of waterkanalen,
externe filters en filterdeksels dienen deugdelijk en overtuigend tegen
loslopen te zijn geborgd.)
Nu is mijn vraag op welke manier moeten die pluggen geborgd zijn ?
Heb zelf wel meerdere manieren in gedachte .
Maar wil dus weten welke manier het bij wetstrijden verplicht is.
Kan er nergens wat over vinden.
Groenten
Leon
Ik las ergens dat je voor wetstrijden de oli pluggen moet borgen.
(Alle olievul- en aftappluggen, afdichtdoppen van olie- of waterkanalen,
externe filters en filterdeksels dienen deugdelijk en overtuigend tegen
loslopen te zijn geborgd.)
Nu is mijn vraag op welke manier moeten die pluggen geborgd zijn ?
Heb zelf wel meerdere manieren in gedachte .
Maar wil dus weten welke manier het bij wetstrijden verplicht is.
Kan er nergens wat over vinden.
Groenten
Leon
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
Heeey ,
Heel toevallig wou ik een How-to maken en heb ik al wat foto's
Watch and learn .....
Eerst neem je iets dat geborgd moet worden , in dit geval een olie inlaat hoe heet dat boutje
Dan haal je de bout eruit en klemt hem in de bankschroef ;
Dan boor je er een gat in van 2 a 3 mm
Dan moet je ook een gat maken in je carterdekseltje , dit word ter bevestiging van je borgings draad .
Dan moet je een materiaal hebben om de bout mee te borgen , ik heb 1.4 mm ijzerdraad gebruikt ;
Dan draai je de bout erin en knip je ongeveer 20 cm ( wat je nodig hebt ) ijzerdraad af , dit draadje doe je vervolgens door het gat in je boutje heen .
Dan doe je het draad dat door je bout heen zit ook door het gat in je deksel en trek je het goed aan en haal je hem er nog een keer doorheen en dan moet je het draad draaien en draaien totdat het VAST zit
Zo doe je dit ook met je carterplug alleen dan boor je een gat in je bout en in je carter ( waar normaal je standaard zit )
Een leuke How-to By *Lg*
voor vragen en/of meer foto's : PB
Heel toevallig wou ik een How-to maken en heb ik al wat foto's
Watch and learn .....
Eerst neem je iets dat geborgd moet worden , in dit geval een olie inlaat hoe heet dat boutje
Dan haal je de bout eruit en klemt hem in de bankschroef ;
Dan boor je er een gat in van 2 a 3 mm
Dan moet je ook een gat maken in je carterdekseltje , dit word ter bevestiging van je borgings draad .
Dan moet je een materiaal hebben om de bout mee te borgen , ik heb 1.4 mm ijzerdraad gebruikt ;
Dan draai je de bout erin en knip je ongeveer 20 cm ( wat je nodig hebt ) ijzerdraad af , dit draadje doe je vervolgens door het gat in je boutje heen .
Dan doe je het draad dat door je bout heen zit ook door het gat in je deksel en trek je het goed aan en haal je hem er nog een keer doorheen en dan moet je het draad draaien en draaien totdat het VAST zit
Zo doe je dit ook met je carterplug alleen dan boor je een gat in je bout en in je carter ( waar normaal je standaard zit )
Een leuke How-to By *Lg*
voor vragen en/of meer foto's : PB
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer: