HOW-TO koppeling tunen
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
HOW-TO koppeling tunen
omdat deze vraag al meerde keren is gesteld post ik ff een how-to
heb wat info van t puchforum gehaald en wat eigen pics en ervaring
alles wat rood is kan weg
zorg wel dat alles evenveel weegt
klein beetje verschil is niet erg maar liefst zow min mogelijk
omdat je anders geen goeie balans hebt
ik heb de hoeken er af gezaagt en bij gevijld
hij komt onder me minibike
heb hem getest op een puchje en leverd meer trekkracht op
de veertjes moet je helemaal indraaien en dan 1,5 slag uitdraaien
heb wat info van t puchforum gehaald en wat eigen pics en ervaring
alles wat rood is kan weg
zorg wel dat alles evenveel weegt
klein beetje verschil is niet erg maar liefst zow min mogelijk
omdat je anders geen goeie balans hebt
ik heb de hoeken er af gezaagt en bij gevijld
hij komt onder me minibike
heb hem getest op een puchje en leverd meer trekkracht op
de veertjes moet je helemaal indraaien en dan 1,5 slag uitdraaien
ik zou het doen op de puchmaxidsv manier, die manier van jou werk waarschijnlijk ook wel, maar je hebt meer kans op slippen omdat het oppervlak van de segmenten klijner is, ik zou er dus gewoon gaten in boren, en ietsjes van de buitenkant afhalen, maar niet zon groot stuk van alleen de buitenkant, het is maar een tipje
bij een 65 polini heeft dit wel zin omdat die bij een hoog toerental zijn max power geeft en dus met vol vermogne weg rijdt met deze koppeling.
bij een 50cc zou ik het op de dsv manier doen, omdat een 50cc normaal bij veel lagere toeren zijn max power geeft dus als je de koppeling afzaagt draait hij veel toeren maar rijdt ie niet echt hard en snel weg
bij een 50cc zou ik het op de dsv manier doen, omdat een 50cc normaal bij veel lagere toeren zijn max power geeft dus als je de koppeling afzaagt draait hij veel toeren maar rijdt ie niet echt hard en snel weg
- Wim
- forum gebruiker
- Berichten: 1043
- Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
- Locatie: Hengelo ov
- Contacteer:
rossi racer schreef:ik zou het doen op de puchmaxidsv manier, die manier van jou werk waarschijnlijk ook wel, maar je hebt meer kans op slippen omdat het oppervlak van de segmenten klijner is, ik zou er dus gewoon gaten in boren, en ietsjes van de buitenkant afhalen, maar niet zon groot stuk van alleen de buitenkant, het is maar een tipje
Helllooooo
't oppervlak van de segmenten word absoluut niet kleiner!!
'k heb bij m'n eigen koppeling nog meer afgezaagd, absoluut geen probleem!!
'k heb meer materiaal verwijdert, om de veren niet zo zwaar te hoeven belasten
Ggrrttzz
Wim
- Wim
- forum gebruiker
- Berichten: 1043
- Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
- Locatie: Hengelo ov
- Contacteer:
YoMarkie schreef:dat komt nog wel... als je een paar keer gereden hebt slijten ze zo ver weg dat je slipt..
als je dit combineerd met gaten boren in je koppelingshuis, heb je meer smering en meer koeling door de olie!
'k rijd al een tijdje met een gemodificeerde koppeling meer geen zicht/voelbare slijtage
succes
/Wim
Wim schreef:YoMarkie schreef:dat komt nog wel... als je een paar keer gereden hebt slijten ze zo ver weg dat je slipt..
als je dit combineerd met gaten boren in je koppelingshuis, heb je meer smering en meer koeling door de olie!
'k rijd al een tijdje met een gemodificeerde koppeling meer geen zicht/voelbare slijtage
succes
als je er gaten in gaat boren krijgt ie dan niet meer weerstand?
/Wim
- Wim
- forum gebruiker
- Berichten: 1043
- Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
- Locatie: Hengelo ov
- Contacteer:
Yorxracer schreef:Wim schreef:YoMarkie schreef:dat komt nog wel... als je een paar keer gereden hebt slijten ze zo ver weg dat je slipt..
als je dit combineerd met gaten boren in je koppelingshuis, heb je meer smering en meer koeling door de olie!
'k rijd al een tijdje met een gemodificeerde koppeling meer geen zicht/voelbare slijtage
succes
als je er gaten in gaat boren krijgt ie dan niet meer weerstand?
/Wim
Dit gaat wel errug ver, dit weet natuurlijk niemand, en is zoeken in de verkeerde richting,
doordat je je koppelingshuis gaat verlichten (gaten boren word ie lichter van) heb je juist nog minder massa wat je aan moet drijven!!!
Ggrrttzz
Wim
gaten in je koppelingshuis hebben niet veel meer nut dan er mooi uitzien, je zult er echt geen vermogenswinst van krijgen, ook zul je niet merkbaar sneller optrekken. de kans dat je het verprutst met die gaten boren is groter dan de kans dat het ook echt nut heeft. Het ziet er wel bruut uit natuurlijk zo'n gatenkaas enneh, als je geen zin hebt om aan je segmenten te gaan zagen kun je ook gewoon je (blauwe) veertjes helemaal indraaien en ongeveer 1 slag uitdraaien, levert ook wel lekker wat toeren op bij wegrijden Het belast de veren wel wat, maar zoveel kilometers zul je nou ook weer niet afleggen op je minibike....