De bike hoe er vandaag de dag ervoor staat

Alles wat vooraf ging
Ik heb in oktober 2005 een Sendai Tai Chi gekregen.
Zo was hij toen hij van de winkel kwam.


Meteen de eerste week ik hem had een sigma bc1200 km tellertje gekocht en korte moutainbike remhendels gemonteerd.
Daarna ook nieuwe domion handgrepen en zelf stickers gemaakt

FILMPJE
http://www.zippyvideos.com/624986105350 ... *rubenthys
Karting in Echt

Kartcircuit hier in Genk.

Van Hanske vanop dit forum een mt4 watergekoeld blokje gekocht. Met het nodige pretspul

Een 17.5mm carb. met spruistuk, TNT racing filter , 74T Polini tandwiel, Carbon Blata membraankleppen. Ook zijn er 2 ventilatortjes aan de radiateur(Zeer keurig zelf gemaakt door Hansje) en een alu benzinefilter.


Ik heb ook wat inkopen gedaan.
SKF wiellagers, NGK bougies en wat reserve onderdelen.
Nu zijn de plannen de kader van aan te passen voor de waterkoeling en zwakke punten te verstevigen. Ook word het blok aangepast wat betreft de doorgang van de koeling en eventueel poorten afwerken.
Eerste aanpassingen aan het h²o blok.
Cilinderkop bijgefreest.

Waterslangnippels opgeboort naar 7mm en ingekort binnenin.

Vandaag de koeling in de cilinder aangepast, opgeboort naar 6mm.
Carter gesplitst en lagers eruit gehaald nu wachten op de skf lagers.
Waterslang nippel aan het carter opgeboort naar 7mm.



Hank koppeling een erin gezet en gisteren het koppelinghuis bewerkt.
Foto's:

Zuiger aangepast.

EINDELIJK na lang wachten zijn de lagers er eindelijk.
Dus meteen aan het LC-blokje begonnen: Lagers gemonteerd, loctite tussen carter, krukas gecentreerd en alles mooi op de bike gemonteerd.
Nu voor ik definitief alles van bevestigingen erop las is word de ideale plaats van alles nog nagezien.
Hij heeft ook al een namiddag gereden en er is wel duidelijk een verschil tussen de lucht en de watergekoelde blok. Watergekoeld heeft beduiden meer vermogen en kan ook hoger in de toeren gaan. Voorlopige topsnelheid is 57.1km/h. De setup is momenteel : 6T-74T, 17.5mm met TNT filter en hoofdsproeier 92(wat te groot),Blata carbon kleppen, Hank-koppeling, SKF C3 lagers.






Hier een paar fotos van de constructie en montage van de ophaning van de radiator.




Kader in metalic grijs gespoten maar vind het resultaat niet geweldig ook zitten er nieuwe lagers in het stuurhuis van SKF.
Gisteren een namiddag gaan rijden in Genk samen met Dieter(NRGizer vanop het forum).
Klein verslagje ervan:
Het was een zeer fijn dagje en het viel aardig mee qua problemen. Een tankdop verloren, m'n aangepaste koppelingskom is iets mis mee en 2maal de ketting eraf gereden. Ik heb een top gehaald van 65.2km/h met tandwiel verhouding 6 om 68 gemid snelheid van 40km/h, optrekken ging prima. Heb ook Distefano vanop het forum ontmoet, toffe kerel.
Toe ik thuis kwam en de bike onder handen nam was er iets meer aan de hand: de ophanging van de radiator was gescheurd en lekte dus ook was het kabeltje om de bike stil te leggen haast over aan de bobine. Ondertussen is alles gemaakt en een foto van de radiator gemaakt.






Vandaag toe ik thuis kwam was er een pakje voor mij.

Deed het open en wat zat erin ........

Dus mooi uitgepakt en onder de bike gezet.


Verdere updates:
P13 de paddockstand : http://www.minibike-forum.nl/viewtopic. ... &start=180
P14 PMT bandjes : http://www.minibike-forum.nl/viewtopic. ... &start=195
P15 Yamashi minibikepak : http://www.minibike-forum.nl/viewtopic. ... &start=210
P16 Nieuwe kleuren, E13 filter, enz : http://www.minibike-forum.nl/viewtopic. ... &start=225
P17 stage 6 en minibikehandschoenen : http://www.minibike-forum.nl/viewtopic. ... &start=240
P18 kettingspanner en snelgas : http://www.minibike-forum.nl/viewtopic. ... &start=255
P19 zocchi koppelingskom en 7T tandwiel en nieuw koppelingshuis :
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic. ... &start=270
P20 Frame zwart gespoten : http://www.minibike-forum.nl/viewtopic. ... 976#216976