UITGEBR TEST CHINESE BIKE WATERGEKOELD * NU 50 cc * 10,8 Pk

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: minipower, Patrick, Lg tweewielers, DMZohrab

Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

UITGEBR TEST CHINESE BIKE WATERGEKOELD * NU 50 cc * 10,8 Pk

Bericht door *HANK* »

Hallo allemaal

Ik zoek een watergekoelde v- racer of blata b1 replicas
die niet optimaal loopt (geen vermogen onderin en liefst standaart) voor uitgebreide test.

Daar ik koppelingen maak voor deze minibike's kom ik het probleem tegen dat het vermogen onderin te kort schiet daardoor ontstaan ook met een goede koppeling nog koppelings problemen.

Nu wil ik met A.B.T. tuning eens zo'n bike op de testbank zetten en kijken wat voor vermogen er uitkomt en bij wat voor toerental.
Als we dit weten, willen we hem helemaal uit elkaar halen en alles kontroleren : uitlijning van de krukas, port tyming en afwerking, zuigerspeling, ontstekings tijdstip, proberen van goede bougie, ander membraam plaatje, andere carburateur met juiste afstelling, bekijken van de uitlaat of dit een beetje klopt met de cilinder, staat van de krukas lagers.

Alle werkzaamheden zijn voor rekening van ons, wel zoek ik iemand die bereid is om wat onderdelen te kopen bv een carburateur, membraam plaatjes, goed passende zuiger, setje lagers dit wel voor een redelijke prijs(dus iemand die toch al van plan is om wat aan tunning te gaan doen)
Als dit allemaal klopt gaat de bike weer de testbank op om te kijken wat het resultaat is, wij gaan er van uit dat het stukken beter kan.

Later zullen we met onze bevindingen naar buiten komen, en mischien is het dan voor anderen ook interesant om dit te doen.

Je zal de bike wel een 2 tal weken moeten missen, en het liefst iemand uit de omgeving zuid holland.


BLOK UIT ELKAAR

We hebben vanavond het blokje uit elkaar gehaald.
Nou we moeten zeggen het ziet er zeker niet verkeerd uit van binnen.
Cilinder is redelijk afgewerkt ( kan wel beter), Zuiger speling van 0,05 mm dit is ook nog redelijk goed, alleen een squich van 1,5 mm is wel erg veel.
Krukas is ook goed de slingerring zit binnen de 0,015 mm.

Wat ons de meeste zorgen baat is de uitlaat deze kan echt niet goed werken.

Tevens de uitdraai nog eens goed bekeken, en daaruit blijkt dat het motortje maar 1000 toeren heeft om trekkracht te leveren, dan wordt het top vermogen berijkt, daarna zal het koppel dus gelijk af gaan nemen en is het gedaan met de trekkracht, loopt dan nog wel door in toeren maar dat brengt niets meer.

Hier wordt dan ook bewezen wat ik altijd al dacht ( en koppelings problemen geeft) hij wil niet van onderuit trekken en als hij gaat trekken dan is dat binnen de kortste keren (lees binnen 1000 toeren) afgelopen met de pret.


FOTO'S

Afbeelding Afbeelding
Zo dit is dan onze TEST CHINEES

Afbeelding Afbeelding


Afbeelding Afbeelding


Afbeelding Afbeelding

Een iets te grote naloop, daardoor wat nerveus stuurgedrag------De uitlaat met 'pasdeuk'

Afbeelding Afbeelding
De niet geheel kloppende maatvoering.

Afbeelding Afbeelding
Het blokje wat er gewoon netjes uitziet.

Afbeelding Afbeelding
Zoals hier te zien zit er al een smeergaatje in de zuiger.

Afbeelding Afbeelding
De cilinder ziet er goed uit van binnen (op een paar bramen in de poorten na en wat hoogte verschil).

Afbeelding Afbeelding
Slingerring zit binnen de 0,015 mm (netjes) Ja dit is de demper toen we hem uit elkaar hadden, we weten nu ook waarom ze zoveel herrie maken, namelijk we hebben wijnig dempings materiaal kunnen vinden.

Afbeelding Afbeelding
Ook de koppeling van de 2 uitlaatdelen laat nogal te wensen over, dit kan niet dicht zijn.
Ook is het konus verloop op dit gedeelte niet goed.








Afbeelding

Hier de uitdraai, zoals te zien piekt hij bij 9512 toeren (8,1 Pk) en het max koppel licht op 9297 toeren (6,04 Nm).
Nu wordt het probleem met de koppeling gelijk duidelijk, namelijk als we een aangrijp toerental van 8300 toeren aannemen en er vanuitgaan dat de koppeling na 1000 toeren vastzit dan kan een ieder zien dat we het top vermogen missen en zeker het beste koppel.
Stel dat de koppeling te hoog in toeren wordt afgesteld (wat in veel gevallen ook gebeurd) dan zal de bike dus niet goed oppakken en trekken en dus met veel slip rondrijden.


FOTO'S

Hier nog wat foto's.

AfbeeldingAfbeelding
De cilinder onbewerkt. De zuiger heeft al een beetje aangelopen op de spijl in de uitlaatpoort.


AfbeeldingAfbeelding
Zo het membraam heeft inmiddels nieuwe carbon klepjes MALOSSI. Tevens het ontwerp van de nieuwe kop met meer compressi.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Aan passingen cilinder

Zo de cilinder heeft een opknap beurtje gehad van de specialist Aad.

De uitlaatpoort is flink vergroot en de inlaatpoorten zijn netjes gelijk gezet.

Dit zijn de woorden van Aad:
Ik heb gisteravond de cilinder aangepast, de timingen zijn gelijk gebleven (ongeveer) de spoelpoorten zijn nu allemaal netjes en de uitlaatpoort is aangepast (groter gemaakt).
Het frezen ging prima, niks geen last met afbrokkelend nicasil, heb wel eens slechtere cilinders meegemaakt.

Vandaag ben ik met mijn simulatieprogramma bezig geweest, de uitkomst is nu redelijk reëel, en volgens het programma scheelt de uitlaatpoort verandering best veel en vooral mijn ontwerp cilinderkop.

Nog iets anders een 17,5mm carburateur loopt waarschijnlijk slechter dan een 14mm, ik ben nu bezig met het ontwerpen van een uitlaat.


AfbeeldingAfbeelding
Hier is Aad bezig met de cilinder


AfbeeldingAfbeelding

Links de op tijd gezette inlaat poorten. Rechts de vergrote uitlaat poort.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Binnen rotor gebalanseert


Ook de binnenrotor hebben we onder de loep genomen, namelijk uit mijn ervaring met andere ontstekingen kan hier redelijk wat onbalans in zitten.

Maar ook dit viel weer mee, namelijk er zat 700 Mgr onbalans in.
Nou dat hebben we er dan ook maar gelijk uit gehaald we zitten nu op 16 Mgr, dus de binnerotor kan geen trilling meer veroorzaken.

Afbeelding Afbeelding
Hier de binnerotor op de balanseerbank.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Frame opnieuw gelast

Ja ook het frame heb ik maar onderhanden genomen ( hij gaat hier dus niet harder van lopen), namelijk ik kon het las werk niet aanzien dus alle lasjes uitgeslepen en opnieuw tig gelast.

Ook wat frame delen gericht want het paste allemaal niet vlekkeloos, als het inelkaar stond zat er aardig wat spanning in, maar nu past het allemaal en kun je de boutjes er zo in duwen.

Afbeelding Afbeelding


Afbeelding Afbeelding
Alles netjes gelast en gericht.

Afbeelding Afbeelding


Afbeelding Afbeelding
Het geheel nog even in de straal kabine gestopt en klaar om gepoedercoat te worden, dit wordt verzorgt door de eigenaar zelf.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Nieuwe kop

De zelf door Aad ontworpen kop is ook klaar, door de cilinder 0,5 mm hoger te zetten en door de kop in de cilinder te laten vallen en de nieuwe vorm van de kop zijn we uit gekomen op een compressie ver houding van 1:16.
Dit zal ook met starten wel merkbaar zijn het zal niet meer met 1 vinger gaan lukken denk ik.

Door dat de cilinder iets omhoog gegaan is moet er een dikkere voet pakking onder, dus heb ik die zelf even gemaakt uit 1 mm alu plaat.

Tevens hebben we het smeer kanaal naar de krukas lagers nog even onder handen genomen.

Het gaatje was niet al te groot (3 mm) dit vergroot naar 4 mm en bij het lager zelf het geheel ook wat groter gemaakt.

Ook hebben we de diameter van de aansluitplug van het koelwater vergroot, hier door hopen we dat de koeling ook beter wordt.


Afbeelding Afbeelding
De nieuwe kop.

Afbeelding Afbeelding
De aanpassing van de smeer kanalen.


Afbeelding Afbeelding
De aangepaste aansluiting van het koelwater


Afbeelding Afbeelding
De nieuwe voetpakking van 1 mm alu.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Blokje weer in elkaar


Afbeelding Afbeelding
Het blokje is voorzien van nieuwe lagers van een goed merk en in de C3 uitvoering, krukasje is niets aan gedaan was bij deze bike gewoon goed.

Afbeelding Afbeelding
In de zuiger nog een 2 tal smeer gaatjes bijgemaakt ( dim 2 mm) deze gaatjes zitten op de plaats van de midden spijl van de uitlaat poort. De bewerkte cilinder.



Afbeelding Afbeelding
Dit is het eind resultaat, het blokje en de cilinder nog even geparelstraald, het gezicht wil ook wat. :wink:


Afbeelding
Blokje weer onder de bike.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Probleem koeling.


Ook zijn er problemen met de koeling, dus ook dit eens onder de loep genomen.
Er zijn een aantal punten die twijfelachtig zijn, dus daar ook wat aangepast.

Afbeelding Afbeelding

De kanalen in de cilinder zijn wat aan de kleine kant (4 mm) daarbij komt nog dat de gaatjes aan het einde niet geheel zijn door geboort.
Dit opgelost door de gaatjes op te boren naar 5,5 mm en de in en uitloop mooi vloeiend te maken.
Let er wel op bij het door boren, er is zeer wijnig ruite over, dus bij niet goed volgen van het bestaande gat, bestaat de kans dat je aan de buitenkant van de cilinder uit komt. :oops:

Afbeelding Afbeelding

Ook de aansluiting in de kop (de slang pilaar) heeft een te klein gat en stak aan de binnenkant door de kop heen, daardoor is een goede doorstroming niet mogelijk.
Dit opgelost door de slang pilaar op te boren naar 7 mm en in te korten, tevens de binnenkop aangepast door wat weg te halen ter plaatse van de slang pilaar, waardoor we een betere doorstroming verkrijgen.
Ook de slang pilaar bij de waterpomp is opgeboort naar 7 mm.

De ophanging van de radiateur is ook wat verbeterd, namelijk 2 ronde rubbers er tussen gemaakt, en aan de onderzijde een stripje op een betere ondersteuning te hebben.

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Vullen en ontluchten: draai het inbus boutje in de slang die van de kop naar de radiateur loopt er uit, vul het systeem door water in het kunstof vaatje te gieten net zolang tot het water uit de slang komt, draai het inbus boutje er weer in, en zet het tankje op nivo.
Laat de bike even draaien en draai het inbus boutje even een paar slagen los om de laatste lucht bellen eruit te krijgen.
Nivo in het tankje kontroleren en alles is klaar.

Mochten ondanks deze aanpassingen nog koelings problemen zijn dan kan dat alleen nog aan de radiateur liggen.

Inmiddels is het getest op de baan, en alle wijzigingen hebben een goed resultaat, namelijk de koelings problemen zijn geheel over, en kunnen met gemak 20 min achterelkaar rijden.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Aanpassing kroon plaaten


Ik was van mening dat de voorpoten te ver naar voor stonden ten opzichte van het balhoofd.

Door nieuwe gaten in de kroonplaaten te boren is deze afstand minder geworden.

Ik heb het gat 15 mm omgezet.

Afbeelding


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Aanpassing remtangen

Ook het remmen van de chinezen laat nog wat te wensen over.
Bij deze bike zitten er remtangen (nagemaakt) van G.R.C. oud model, opzich is het een goede remtang.

Alleen de maatvoering zorgt er voor dat het niet goed werkt.
Het asje wat door het alu huis van de tang gaat, heeft te veel speling, daar door gaat het kantelen en kan het zijn werk niet goed doen.

Dit opgelost door latoenkoper tussen het asje en het huis te doen.
De beste oplossing is om een busje te maken en dat in het huis lijmen.

Afbeelding

Daarnaast zijn onze chinezen nog een belangrijk onderdeel vergeten, namelijk een kogeltje tussen het stelboutje en de schotel die de remschoen aandrukt, het gevolg is dat het allemaal veel zwaarder werk.
Dit opgelost door een kogeltje van een wiellager daarvoor te gebruiken.

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Na deze aanpasingen werkt het remgedeelte een heel stuk beter.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aanpassing koppelings kom


Ook de koppelings kom hebben nog even onderhanden genomen.

Een groot gedeelte van het huis weggezaagt, dit om er voor te zorgen dat er rijwind om de kom kan komen.
Ook zijn de gaten in de kom bewerkt (schuin gemaakt) om een soort ventilator werking te krijgen.
Dit is gedaan om koude lucht naar binnen te blazen.


Afbeelding Afbeelding


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De resultaten van div aanpassingen
Zo daar zijn we weer, we hebben vandaag heel wat kunnen testen (+/- 40 runs gemaakt), div dingen uitgeprobeerd behalve de uitlaat namelijk deze is nog niet klaar.

Uit de tests blijkt dat alle dingen die we nu veranderd hebben kwa topvermogen wijnig voordeel hebben (wel wat) het lijkt er op dat toch de uitlaat de grootste verstoorder is van alles.

We hebben met het aanpassen van de cilinder zo'n 0,7 Pk winst geboekt, dit is het maximale ook bij andere wijzigingen, bv de 17,5 mm carburateur.
Het is wel zo dat deze wijzigingen na het topvermogen de meeste winst laten zien.

Met de orginale kop hebben we een aardige dip na het top vermogen, met de nieuwe kop wordt deze dip een stuk minder, dat scheelt ongeveer 1,5 Pk in de dip.

De nieuwe kop stond alleen nog niet op de goede squish (0,8 mm moet naar 0,5mm) dit gaan we dus nog in orde maken.

Daarnaast ook nog getest met de 17,5 mm carburateur, wat wij al dachten brengt het dus geen vermogens winst, het einige is dat het in het bovenste toeren gebied wat beter is.

Ook hebben we nog getest met andere voorontsteking en ook hier is de standaard afstelling het beste, wel is het zo als we hem wat meer vooronsteking geven, hij iets beter van onderuit trekt maar ook weer tovermogen inleveren.

We hebben ook getest met een carburateur 14 mm phbg (met naald) kwa topvermogen maakt het dus niets uit maar hij loopt er wel een stuk mooier mee, veel beter af te stellen dus.

Al met al hebben we wel wat gewonnen de meeste winst zit dus na het top vermogen, zij het ''minimaal'' maar we zijn er wel een heel stuk wijzer van geworden, vanaf nu is al onze hoop op een beter resultaat dan ook gericht op de uitlaat.

Wat we wel weten nu, dat een hoop dingen die je doet buiten de uitlaat om eingelijk wijnig zin hebben, dus veel geld uitgeven voor betrekkelijk wijnig resultaat.
Ook is het mogelijk dat bij de goede uitlaat al deze wijzigingen wel meer resultaat hebben maar dat moet de praktijk dus nog uitwijzen.

Deze dag is voor ons zeker niet veloren geweest namelijk we hebben heel veel data kunnen verzamelen om het uiteindelijk wel goed te krijgen.

De uitdraaien van onze testdag.

Afbeelding
De aanpassingen:
1. Poorten netjes gemaakt & uitlaatpoort breder.
2. Cilinder staat 0,5 mm lager (geen voetpakking) dit vanwege de squish.
3. Scuish staat op 1 mm, met orginele kop.
4. Met 14 mm carburateur (met naald).
5. Orginele uitlaat.
6. Carbon membraam plaatjes.


Afbeelding
De aanpassingen:
1. Poorten netjes gemaakt & uitlaatpoort breder.
2. Cilinder staat 0,5 mm hoger (1 mm voetpakking) dit vanwege de squish.
3. Scuish staat op 0,8 mm, met A.B.T. kop.

4. Met 14 mm carburateur (met naald).
5. Orginele uitlaat.
6. Carbon membraam plaatjes.


Afbeelding
De aanpassingen:
1. Poorten netjes gemaakt & uitlaatpoort breder.
2. Cilinder staat 0,5 mm hoger (1 mm voetpakking) dit vanwege de squish.
3. Scuish staat op 0,8 mm, met A.B.T. kop.
4. Met 17,5 mm carburateur (met naald).
5. Orginele uitlaat.
6. Carbon membraam plaatjes.

Afbeelding
De aanpassingen:
1. Poorten netjes gemaakt & uitlaatpoort breder.
2. Cilinder staat 0,5 mm hoger (1 mm voetpakking) dit vanwege de squish.
3. Scuish staat op 0,8 mm, met A.B.T. kop.
4. Met 17,5 mm carburateur (met naald).
5. A.B.T. Uitlaat.
6. Stalen membraam plaatjes.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nog wat leuke foto's


Afbeelding Afbeelding


Afbeelding Afbeelding


Afbeelding Afbeelding


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Conclusie


Uit al onze testen en aanpassingen blijkt dat de meeste winst te behalen is met de uitlaat.
Het blijkt dat de bestaande uitlaat gewoon te laagtoerig is gemaakt.

Ook het goed zetten van de squich geeft meer vermogen en na het topvermogen een minder diepe dip.

Ook het gelijk zetten van de poorten en het verbreden van de uitlaat poort dragen bij aan de vermogens winst.

De standaart 14 mm carburateur heeft als groot nadeel dat deze niet goed kan worden afgesteld, als je hem op de hoofd sproeier goed zet (in het hoge toeren gebied) dan staat hij onderin veel te rijk.
Dus het advies is dan ook om zeker een carburateur met naald te nemen.
De 17,5 mm carburateur gaat na het top vermogen pas zijn voordeel afgeven, wat tot gevolg heeft dat de dip na het topvermogen een stuk minder is.

Het veranderen van de voor ontsteking heeft nagenoeg geen invloed op het vermogen, dus mogen we er van uitgaan dat deze gewoon goed staat.

Het vervangen van de stalen membraam plaatjes heeft bij deze bike ook geen invloed gehad.
Wel is het zo dat na langere tijd de stalen membraam plaatjes ''metaal moe'' worden, en dan zijn carbon plaatjes wel weer in het voordeel.

Tevens hebben alle aanpassingen aan het koelgedeelte er toe geleid dat deze problemen helemaal over zijn.

Na een rijtest op de kartbaan van poeldijk, is gebleken dat de bike zeer goed loopt en ook netjes loopt, en de vermogens winst (en zeker de breete van het vermogen) is dan ook heel goed merkbaar.
De bike komt lekker soepel de bochten uit en op de rechte stukken voel je gewoon dat de bike vooruit wil en blijft gaan.

Ook het aanpassen van de kroon platen heeft er toe bijgedragen dat de bike veel beter stuurt, veel minder nerveus aan het stuur.

Dit zijn tot nu toe onze bevindingen, er komen nog een aantal testen om nog wat ideen te proberen, maar in groote lijnen is dit het.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Te Koop


Hand gemaakte A.B.T. uitlaat voor onder de watergekoelde chinees.

Uitlaat met demper 180,- Euro.

Afbeelding Afbeelding

Let wel, dat bij montage van alleen deze uitlaat het niet zeker is dat de bike + 10 Pk heeft, dit heeft dus ook met andere factoren te maken en een goede afstelling.
Laatst gewijzigd door *HANK* op ma 21 aug 2006, 21:03, 30 keer totaal gewijzigd.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
PIR3lly

Bericht door PIR3lly »

Hee, hank. Super test!

Errug gaaf, zo met de foto's.
Ik zie er veel in terug van mijn eigen Tai Chi (behalve dan het water).

Dit topic ga ik zeer goed in de gaten houden. Alle dingen die ik zie en zelf makkelijk kan doen, ga ik zeker uitvoeren.

Greetz en succes!
Laatst gewijzigd door PIR3lly op ma 13 mar 2006, 19:01, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ab-tuning
forum gebruiker
Berichten: 229
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 13:50
Locatie: Ouderkerk a/d IJssel
Contacteer:

Bericht door ab-tuning »

PIR3lly schreef:
Ben wel ontzettend benieuwd naar de resultaten!
Wat voor kosten zijn er ongeveer aan verbonden, denk je?? Dit is misschien wel handig te vermelden voor een ponteniële vrijwilliger...


De enigste kosten die eraan verbonden zijn zijn de onderdelen die Hank noemde, al het werk dat we eraan hebben wordt niet in rekening gebracht.

Maar het is de bedoeling dat het blokje volledig nagekeken wordt dus dat alle zwakke punten eruit gehaald worden en er een serieus vermogen uit komt zodat het verschil tussen een europese mini en een chinesche op de baan niet meer merkbaar is.
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....
Gebruikersavatar
doede46
forum gebruiker
Berichten: 1818
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 22:53
Locatie: Mantgum/Hilversum

Bericht door doede46 »

echt een super test :lol: ik heb er ook zeker vertrouwen in dat dat ding nu optimaal gaat lopen :wink: als ik zie wat hank zelf heeft gebouwd :shock: gaat dit zeker goed komen :wink:

MvG DoeDe
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
-------------------------------------------------------
Gast

Bericht door Gast »

Geen zin om dit met een polini replica te doen?? :)
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

prozaq schreef:Geen zin om dit met een polini replica te doen?? :)


Hallo

In eerste instantie gaan we met deze bike's aan de gang daar we waarschijnlijk wel weten waar de problemen zitten, en gezien er al aardig wat van deze bike's rond rijden leek het ons de eerste optie.

Aan de hand van dit resultaat en hoe de bike uiteindelijk gaat lopen en wat de werkelijke kosten dan zijn ( dus of het interesant is om te doen kwa kosten) kunnen we zeker in overweging nemen om dit ook voor de polini replica te doen.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Even een korte toelichting op dit topic.

Mensen: NIET oftopic.... GEEN rare opmerkingen... GEEN loze vragen....

ALLEEN gevorderde kennis-vragen over de handelingen van Hank en Aad (ABT)


Hank, ik zal er even een sticky van maken..zodat het topic bovenaan blijft staan... hierdoor meer reactie / lezers van je topic.

Succes !
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Hank..

Wat is het doel van je onderzoeken ??

Hou je in je achterhoofd.... een chinees zo te kunnen maken...zodat deze goedgekeurd wordt voor wedstrijden ?...
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

Untiej Mini Racing schreef:Hank..

Wat is het doel van je onderzoeken ??

Hou je in je achterhoofd.... een chinees zo te kunnen maken...zodat deze goedgekeurd wordt voor wedstrijden ?...


Omdat ik koppelingen voor deze bike's maak en deze ook regematig afstel en dus wel eens oop deze bike's rij was mijn opgevallen dat het van onderuit niet loopt, en dan kun je er wel een goede koppeling in zetten maar daar gaat hij niet beter van lopen.
En A.B.T. vond het ook wel een leuk idee, en kan mischien later wat cilinders voor mensen opknappen die het niet zien zitten om zelf te doen.
En het is gewoon een leuk idee, iets wat niet goed is toch goed te krijgen :D
En er is gewoon veel onduidelijkheid over waarom deze bike's niet lekker lopen, en je kan dan wel allemaal opvoer kitjes kopen, maar als het kan door gewoon het blokje eens goed na te lopen en wat kleine aanpassingen te doen.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gebruikersavatar
ab-tuning
forum gebruiker
Berichten: 229
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 13:50
Locatie: Ouderkerk a/d IJssel
Contacteer:

Bericht door ab-tuning »

Ook ben ik wel benieuwd wat voor vermogen er standaard uit zo'n minibike komt, maar ik denk dat je blij mag zijn met de helft van het vermogen wat door de fabriek opgegeven wordt.

Om een voorbeeld de geven, zo'n €200 Chinees had nog geen 2 Pk aan het achterwiel :oops:
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....
Gast

Bericht door Gast »

zekers een goed idee, ik denk dat veel mensen hier later nog baat bij zullen hebben, alleen spijtig dat ik geen v-racer heb

als je nog zo'n test met een tai chi wil doen, kom ik die van mij direct afleveren 8)

suc-6
JaMeSoN

Bericht door JaMeSoN »

ik heb een nitro sport die ik eigenlijk zelf wilde gaan tunen door middel van hoge druk kop koppeling van hank 17,5 mm heb ik al het enige nadeel is dat die nu uit elkaar licht omdat ik me frame ff aan het spuiten ben en me kappen dus ik weet niet of jullie daar wat aan hebben ? en ik woon vlak bij rotterdam in Z-H en al ben ik me bike 4 weken kwijt maak het me nog niet zoveel uit ik rij nu tog niet in deze kou

ik heb er misschien net 4 tanksjes mee leeg gereden dus het blok is nog is (nieuwe) staat dus, en wat ik er nog voor uit zou wille geven mwa ja licht er aan zowiezo rond de 300 ongveer als er meer bij moet is ook teregelen 8) :lol:

ik hoop wat te horen van jullie.

greets

Jameson
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

JaMeSoN schreef:ik heb een nitro sport die ik eigenlijk zelf wilde gaan tunen door middel van hoge druk kop koppeling van hank 17,5 mm heb ik al het enige nadeel is dat die nu uit elkaar licht omdat ik me frame ff aan het spuiten ben en me kappen dus ik weet niet of jullie daar wat aan hebben ? en ik woon vlak bij rotterdam in Z-H en al ben ik me bike 4 weken kwijt maak het me nog niet zoveel uit ik rij nu tog niet in deze kou

ik heb er misschien net 4 tanksjes mee leeg gereden dus het blok is nog is (nieuwe) staat dus, en wat ik er nog voor uit zou wille geven mwa ja licht er aan zowiezo rond de 300 ongveer als er meer bij moet is ook teregelen 8) :lol:

ik hoop wat te horen van jullie.

greets

Jameson


Hallo

Ik denk dat we er een hebben voor onze test, wat mijn betreft voldoe je aan onze wensen, ik begrijp dat je hem nu uitelkaar hebt liggen wat is de termijn dat hij weer in elkaar kan staan.
Wat ons betreft willen we zo snel mogelijk aan de gang :lol: .
Mischien nog een optie om hem nu nog even in elkaar te zetten voor de test in standaart uitvoering, daarna kunnen wij aan de slag met het blok en kan je zelf het frame en zitje spuiten.

Ik stuur je even een PM voor mijn tel Nr.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

Hallo

Het is nu geregeld, we hebben een bike voor onze test.
''JaMeSoN'' is de gelukkige :D zaterdag wordt de bike bij ons afgeleverd, en gaan begin volgende week de eerste test met de standaard bike doen.
Ik ben benieuwd naar het test resultaat, maar we zullen u op de hoogte houden.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gast

Bericht door Gast »

*STOER* :)

Eindelijk eens betrouwbare gegevens en resultaten, keep up the good work!
Gesloten