proma cc vraagje
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
proma cc vraagje
ik hoorde op het forum dat je een proma cc moest verlassen en in het begin een kwartslag moest draaien!
heeft iemand een duidelijke foto van zijn uitlaat??(kheb al gezocht maar helaas)
kan iemand op deze foto aangeven waar je hem moet doorzagen?
en nog 1 ding:
er is maar 1 soort proma cc??(ff voor ckerheid)
dus niet dat als ik bij de brommerboer ben dat ik keus heb in bijv. zelf passend lassen of een als in elkaar gelaste uitlaat ofzo?
alvast bedankt
heeft iemand een duidelijke foto van zijn uitlaat??(kheb al gezocht maar helaas)
kan iemand op deze foto aangeven waar je hem moet doorzagen?
en nog 1 ding:
er is maar 1 soort proma cc??(ff voor ckerheid)
dus niet dat als ik bij de brommerboer ben dat ik keus heb in bijv. zelf passend lassen of een als in elkaar gelaste uitlaat ofzo?
alvast bedankt
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
cc=circuit dat wist ik ookrossi racer schreef:cc is circuit, proma circuit dus, is volgens mij maar 1 van, en ik ben ook wel benieuwd waar en hoe je die uitlaat om moet lassen om hem onder het kontje van een 911 te krijgen
en ik zat ook met de vraag hoe hij onder het kontje komt?
omdat hij rechts naast je cilinder zit en niet er recht op.
buigen jullie het uiteinde?
(en wat is het best te lassen voor die dunne pijpen??
zodat er geen spetterpoep aan de binnenkant zit )
tx
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
Ik heb niets gebogen aan het uiteinde. Ik heb de pijp eraf gezaagd en het stukje pijp wat nog in het exspansie gedeelte zat er uit geslepen..
Daarna kun je de demper monteren en de pijp pas maken (aan beide zijde iets afzagen.. Er zit al een mooie bocht in gebogen, deze is precies goed..
Je kunt het beste de uitlaat met CO2 lassen.
Als je hem heel netjes wilt lassen dan moet je hem met TIG lassen, tijdens het lassen ook gas in de uitlaat laten stromen!
Maar TIG is helemaal niet nodig, met Co2 krijg je hem ook netjes en dicht.
Na het lassen e.d. even de uitlaat spoelen met benzine ofzo..
Kan me best voorstellen dat het voor sommigen lastig is om een uitlaat pas te maken.. Dat je bang bent verkeert te zagen en daarna de uitlaat weg kunt gooien Of weer aan elkaar moet lassen..
Mocht het nog niet lukken of duidelijk zijn, je mag gerust bij mij komen kijken..
Daarna kun je de demper monteren en de pijp pas maken (aan beide zijde iets afzagen.. Er zit al een mooie bocht in gebogen, deze is precies goed..
Je kunt het beste de uitlaat met CO2 lassen.
Als je hem heel netjes wilt lassen dan moet je hem met TIG lassen, tijdens het lassen ook gas in de uitlaat laten stromen!
Maar TIG is helemaal niet nodig, met Co2 krijg je hem ook netjes en dicht.
Na het lassen e.d. even de uitlaat spoelen met benzine ofzo..
Kan me best voorstellen dat het voor sommigen lastig is om een uitlaat pas te maken.. Dat je bang bent verkeert te zagen en daarna de uitlaat weg kunt gooien Of weer aan elkaar moet lassen..
Mocht het nog niet lukken of duidelijk zijn, je mag gerust bij mij komen kijken..
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Beboel je mij? Email: directxx@hotmail.com