mag op slot

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: minipower, Patrick, Lg tweewielers, DMZohrab

Gebruikersavatar
ghoste rider
forum gebruiker
Berichten: 198
Lid geworden op: do 09 jun 2005, 16:17
Locatie: best

mag op slot

Bericht door ghoste rider »

hoi
ik ben bezig met een zelf bouwer met een puch blok,mijn setup:

-maxi blok
-65cc polini
-15 mm cab
-proma cc


en nou wil ik een Selettra binnen rotor er op zetten maar maakt het nou echt een denderent verschil ???????
als je wil geef is een goede uitleg
wat nou het verschilis tussen een originele en en Selettra
alle info is welkom
Laatst gewijzigd door ghoste rider op wo 29 nov 2006, 16:24, 4 keer totaal gewijzigd.
racertje

Bericht door racertje »

niet in pk's maar wel in gasreactie... zelfde voordelen als een hpi.
Jvdw#59

Bericht door Jvdw#59 »

Ik heb in het begin veel last gehad van gestotter op hoge toeren met contactpuntenontsteking..
Met de komst van de HPI binnenrotor was dit over.

En wat Rolph zegt, de gasreactie is aanzienlijk beter.
Gebruikersavatar
ghoste rider
forum gebruiker
Berichten: 198
Lid geworden op: do 09 jun 2005, 16:17
Locatie: best

Bericht door ghoste rider »

dus alsikhet goed begrijp ordt het vermogen onderin aanzienlijk meer ?

maar gaat de cilinder nu ook meer toeren maken??
dutchblade

Bericht door dutchblade »

ghoste rider schreef:dus alsikhet goed begrijp ordt het vermogen onderin aanzienlijk meer ?

maar gaat de cilinder nu ook meer toeren maken??
Ja, ik heb ook een binnenrotor, weliswaar geen selletra of HPI, maar je merkt het zeer zeker.
Trekt harder, pakt sneller op, meer toeren..
Maar wat je ook krijgt is een tractorgevoel omdat er veeeeel minder dempende massa aan de krukas hangt.. En men zegt dat de krukaslagers sneller slijten... maar goed, je maakt toch geen kilometers met een mini..
Gebruikersavatar
ghoste rider
forum gebruiker
Berichten: 198
Lid geworden op: do 09 jun 2005, 16:17
Locatie: best

Bericht door ghoste rider »

dus als ik er een van 4 maanden oudin goede staat voor een pia voor een prijs van 75 euro kan kopen is het het geld wel waard? of nie???
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

ghoste rider schreef:dus als ik er een van 4 maanden oudin goede staat voor een pia voor een prijs van 75 euro kan kopen is het het geld wel waard? of nie???
Uhm ik weet niet of Selettra vervroegend is maar dacht het wel, dan zou ik hem niet kopen, aangezien die voor een scooter is is de curv heel anders.

Maar als die niet vervroegend is, lekker gewoon kopen.

Niels
racertje

Bericht door racertje »

nee het vermogen onderin gaat niet aanzienlijk omhoog.....
hij klimt sneller in toeren tot aangrijpen van je koppeling(gasreactie)

en nee je cilinder toerental wordt er ook niet hoger van, het is natuurlijk wel zo dat je geen last meer hebt van zwevende punten bij hoog toerental

verder zou ik hem idd lekker kopen en op maat maken voor jou blokkie..
of hij vervroegd zoals de latere hpi modellen weet ik ook niet, maar het is zonder vervroeging al een wereld van verschil..
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

racertje schreef:nee het vermogen onderin gaat niet aanzienlijk omhoog.....
hij klimt sneller in toeren tot aangrijpen van je koppeling(gasreactie)

en nee je cilinder toerental wordt er ook niet hoger van, het is natuurlijk wel zo dat je geen last meer hebt van zwevende punten bij hoog toerental

verder zou ik hem idd lekker kopen en op maat maken voor jou blokkie..
of hij vervroegd zoals de latere hpi modellen weet ik ook niet, maar het is zonder vervroeging al een wereld van verschil..
maar als die dus wel vervroegd moet je dus wel in gaten houden of de curve wel toepasbaar is op een puch blok.

Niels
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7537
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Hey .

Ik had ook nooit een hpi .. ik dacht echt van .. dat zal wel niks uitmaken " maar ik heb er nu ook 1 en hij loopt gelijk een stuk mooier . en hij pakt de toeren beter op .

Doordat er minder gewicht / massa ( wat je wil 8) ) aan je krukas zit kan hij veel lichter / soepeler ronddraaien ..

Je merkt het wel als je zo'n ontsteking erop zet .. en 75 voor een rotor is niet duur ... :shock:

Hij is wel toepasbaar voor puch .. bijna elke binnen rotor kan erop .. je hebt ook een nieuwe van zundap voor 125 euro ..
Het enigste wat de simpele rotors hebben geen variabele curve en zijn dus alleen luchter en contactpunt loos ..

Maar met de topsnelheid maakt het niet zoveel uit .

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
ghoste rider
forum gebruiker
Berichten: 198
Lid geworden op: do 09 jun 2005, 16:17
Locatie: best

Bericht door ghoste rider »

dus heb ik hem gekocht en nu komt het ??????

hoe stel je z`n ding af ??

het zelfde als een standaard ontsteking bougie er uit meten tot de zuiger
ofzoiets en dan?




o ja en wat is een curve???
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

ghoste rider schreef:dus heb ik hem gekocht en nu komt het ??????

hoe stel je z`n ding af ??

het zelfde als een standaard ontsteking bougie er uit meten tot de zuiger
ofzoiets en dan?




o ja en wat is een curve???
Het afstellen was van de week een heel mooi topic over, als je even zoekt heb je hem zo.

Een curve is een grafiek die bij elk toerental een ander vervroeging geeft.

VB: bij 2k toeren heb je een vervroeging van 10* nodig, wat bij 12K weer veels te laat kan zijn. (dit is maar een onzin VB zal geen fluit van kloppen in praktijk, gaat om het idee)

Niels

PS: * is graden teken :oops:

PS2: Nog een grafiek van een curve gevonden.
Afbeelding
Gast

Bericht door Gast »

Selletra heeft na mijn weten geen rotor gemaakt met vervroeging.
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Arjan S schreef:Selletra heeft na mijn weten geen rotor gemaakt met vervroeging.
Zo`n idee had ik ook al..

Malossi & HPI dan weer wel dacht ik.. HPI sowieso.

Wachten ook nog even op een reactie van Hank... die heeft ook met Selletra geragd..

Wel op een Piaggio... maar ontsteking is ontsteking.
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

Hallo

Hier mijn reactie :wink:

Een Sellectra rood is een vast punt ontsteking, heeft dus geen curve.

Ik heb er 1 jaar me gereden en het liep prima nooit problemen mee gehad.

Daarna over gestapt op een HPI 2005 met curve, nou ik moet zeggen dat er wijnig verschil is.
We hebben heel veel moeite moeten doen om het zelfde eruit te krijgen als met de sellektra.

Het einige is dat hij met de HPI wat minder warm wordt.

Afstellen sellectra: ze schrijven 1,4 mm voorontsteking voor en daar heb ik ook mee gereden en naar mijn mening klopt dat ook.

Als het goed is staan er 2 streepjes op de binnen rotor 1 rode en een groene.
Volgens mijn is de rode B.D.P. en de groene 1,4 mm voor B.D.P.
Dus simpel af te stellen zuiger op B.D.P. en gelijk zetten op het rode streepje, om te kijken of het klopt zet je de zuiger 1,4 mm terug en moet hij op het groene streepje staan.

Succes.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gesloten