Inhouden onderin

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: minipower, Patrick, Lg tweewielers, DMZohrab

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7537
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Inhouden onderin

Bericht door Lg tweewielers »

Hey ,

Mijn bike staat opzich wel lekker afgesteld , maar ik heb last van een dipje ...

Als ik de bocht in ga en me gas onbelast laat en ik kom de bocht uit en ik geef gas dan reageert de motor erg laat ..

Ik heb als met de afstellingen van de inlaat en ontsteking zitten spelen maar zonder resultaat ..

Misschien weet iemand hier een oplossing..

*Lg*

Alvast bedankt
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
mark#41
forum gebruiker
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo 02 nov 2005, 18:53
Locatie: heerenveen
Contacteer:

Bericht door mark#41 »

Klinkt als te weinig benzine onderin,afhankelijk van je carburateur,maar probeer eens een grotere stationair sproeier en doe je naald een standje hoger,kleine stapjes,telkens opnieuw proberen.
Gebruikersavatar
Richard D
forum gebruiker
Berichten: 1362
Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
Locatie: Ens
Contacteer:

Re: Inhouden onderin

Bericht door Richard D »

Lg tweewielers schreef:Hey ,

Mijn bike staat opzich wel lekker afgesteld , maar ik heb last van een dipje ...

Als ik de bocht in ga en me gas onbelast laat en ik kom de bocht uit en ik geef gas dan reageert de motor erg laat ..

Ik heb als met de afstellingen van de inlaat en ontsteking zitten spelen maar zonder resultaat ..

Misschien weet iemand hier een oplossing..

*Lg*



Alvast bedankt
Dit probleem los je op met de luchtschroef
draai hem maar eens anderhalve slag uit (linksom)
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Inhouden onderin

Bericht door üntiej#21 »

Richard D schreef:
Lg tweewielers schreef:Hey ,

Mijn bike staat opzich wel lekker afgesteld , maar ik heb last van een dipje ...

Als ik de bocht in ga en me gas onbelast laat en ik kom de bocht uit en ik geef gas dan reageert de motor erg laat ..

Ik heb als met de afstellingen van de inlaat en ontsteking zitten spelen maar zonder resultaat ..

Misschien weet iemand hier een oplossing..

*Lg*



Alvast bedankt
Dit probleem los je op met de luchtschroef
draai hem maar eens anderhalve slag uit (linksom)
Helaas is dit niet helemaal waar naar mijn mening.

Je moet het tog echt, zoals Mark al zei, zoeken bij je sproeier en gasnaald.
Met de sproeier kun je een maatje omhoog gaan, en even kijken of dit beter uitpakt..

Pakt dit niet beter uit ? Dan ga je aan de knooi met je gasnaald.
Je kunt nu met kleine stapjes tegelijk je benzine toevoer regelen. De gasnaald maakt alleen verschil in je gasreactie en benzinetoevoer onderin.

Succes
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
racertje

Bericht door racertje »

jep 8)
Gebruikersavatar
Richard D
forum gebruiker
Berichten: 1362
Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
Locatie: Ens
Contacteer:

Bericht door Richard D »

met de sproeier en gasnaald regel je het mengsel bij volgas, als hij te weinig krijgt bij het oppakken na de bocht (dus na ff gasdicht) dan moet je het toch echt zoeken bij de stationair regeling, dus de luchtschroef of evt. stationairsproeier.
ga je een grotere sproeier monteren dan pakt de motor wel beter op, maar heb je weer een te rijk mengsel bij volgas

Ik had hetzelfde probleem toen ik een PHBD op mn bami 911 had gemonteerd, na wat afstelwerk met de luchtschroef was het probleem weg en loopt ie perfect.
Laatst gewijzigd door Richard D op ma 02 jan 2006, 13:08, 2 keer totaal gewijzigd.
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
Gebruikersavatar
Twan
forum gebruiker
Berichten: 1573
Lid geworden op: wo 01 jun 2005, 19:58
Locatie: Deurne
Contacteer:

Bericht door Twan »

Richard D schreef:met de sproeier en gasnaald regel je het mengsel bij volgas,
Dus niet. Ik had het zelfs dat ALLEEN mijn gasnaald verkeerd stond en daardoor onderin te weinig kreeg en een aanloper had. De sproeier maat was goed (getest op de testbank) . Nadat de gasnaald goed gezet was was het probleem weg. Dus naar mijn mening klopt het niet helemaal wat je zegd. Ik ga met de mening van Untiej Mini Racing mee en zou het daar gaan zoeken.
[url=http://www.dtpracing.nl][img]http://www.dtpracing.nl/imagesnieuws/advatarbike.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
mark#41
forum gebruiker
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo 02 nov 2005, 18:53
Locatie: heerenveen
Contacteer:

Bericht door mark#41 »

Stationair sproeier werkt globaal van 0 tot 4000 t/min ,naald en naaldsproeier van 3000 tot 9000 t/min en de hoofdsproeier van 8000 tot het maximum toerental.
Je ziet dat alles elkaar overlapt,dit is om aan tegeven dat het hele traject zo goed mogelijk op elkaar afgestemd moet worden.
Juiste stationair sproeier ,juiste naald en naald sproeier en de juiste hoofd sproeier,vlotterkamer niveau.....................enz.
Vraag een willekeurig monteur van een GP wegrace team wat voor onderdelen hij gebruikt voor een afstelling van de carburateur en hij zal je dozen vol spullen kunnen laten zien.
Deuken in een vermogens kromme ontstaan deels uit de flow van de cylinder/uitlaat en grotendeels door de carburateur.
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7537
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Klink allenmaal erg mooi .... :lol:

Maar ik heb er nu een bing 15 op zitten :P :lol: :P :oops:

Die kan je niet echt wat bij regelen .....

Normaal zou ik ook denken te veel lucht maar bij bing is het niet te regelen ....

Beste is gewoon de bing weg doen of niet :? :oops: :?

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Lg tweewielers schreef:Klink allenmaal erg mooi .... :lol:

Maar ik heb er nu een bing 15 op zitten :P :lol: :P :oops:

Die kan je niet echt wat bij regelen .....

Normaal zou ik ook denken te veel lucht maar bij bing is het niet te regelen ....

Beste is gewoon de bing weg doen of niet :? :oops: :?

*Lg*
Bij een Bing kan je de sproeier regelen, EN de gasnaald !

Het is een perfect carburateur om normaal af te stellen hoor..
Als je er maar wat tijd in steekt

Als je tog ooit eens besluit je Bing weg te doen dan is de 16 PHBG ( dellorto ) en een Mikuni (20) aan te raden.

Mikuni zit oa op Honda MT/MB
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7537
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Bijde carburateurs ken ik ... ik ga voor de 16 mm delotto phgb ...

Maar die moet ik ergens zien te bestellen samen met een polini spruitstukje e.d.

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
stefano

Bericht door stefano »

www.hz-bromshop.nl daar hadden ze eerst wel te koop

Stefan
Plaats reactie