scooterblok pia of mina?

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

scooterblok pia of mina?

Bericht door Gast »

hoi,
ik heb een vraagje ben van plan minibike te gaan bouwe maar dat even terzijde ik wil een scooterblok gaan gebruiken zoals die van hank enz. maar ik heb nog een leeg minarelli blok liggen en nou was me vraag of het hier ook mee kan aangezien bijna iedereen piaggio gebruikt.

groeten Patrick
üntiej#21
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gast

Bericht door Gast »

is dat mina kan het namelijk niet egt goed zien, en dan nog een vraagje, zijn die blokkies waarneer ze omgebouwd zijn voor een minibike een beetje snel onderin? of kan ik beter een puch blok watergekoeld maken? lijken mij ofzich sneller onderin ivm de vertanding. ik wil geen wedstrijden rijden ofzo het gaat meer om het bouwen en af en toe ff te rijden.
jordy 15
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door jordy 15 »

Vertanding kan je toch ook anpassen als je een scooterblok heb.... :wink:
Ik hou niet van mensen die hun zin nooit af...

http://www.jlminibikeracing.nl
mini-biker15
forum gebruiker

Bericht door mini-biker15 »

wilt weer een minibike :P
racertje

Bericht door racertje »

onderin is een scoot natuurlijk minder sterk als een puch, dat maakt een scoot natuurlijk in midden en hoog toerental dubbel en dwars goed :D

verder ligt het er ook een beetje aan wat je te besteden hebt.. kijk bijv. eens in untiej in zn zelfbouw topic,wat het snel gaat kosten zo een scoot te maken...
je krijgt er natuurlijk wel een pak vermogen voor terug.. wil je ruim over de 10pk heen, is het toch verstandig het puchie uit je hoofd te zetten

trouwens met een andere vertanding krijg je niet meer vermogen onderin :?
üntiej#21
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

racertje schreef:onderin is een scoot natuurlijk minder sterk als een puch, dat maakt een scoot natuurlijk in midden en hoog toerental dubbel en dwars goed :D
Ligt er wel aan,

Een goed gebouwd / afgesteld scootblok, wint het met gemak van een Puch... kwa koppel als power middenin / topsnelheid.

Voordeel van het puchje is echter, dat je bij uitkomen van een bocht knalgas kan geven... Ik zou dit bij een waterkoeler niet proberen... Gevolg ?? 3 rondjes om je eigen as + een zere nek.
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
racertje

Bericht door racertje »

dat schreef ik toch haha
midden en hoog toerental...

van een scoot staat vaak de koppeling hoger omdat ze onderin niet veel hebben, wat zoals ej al zei tot gevolg heeft dat als je dan gas geeft bij het uitkomen van de bocht de koppeling gaat aangrijpen op en toerental waar de cilinder wel vermogen leverd..... en dat kan wel een pijn gaan doen :lol:
Plaats reactie