Ik heb de zoek gebruik maar kon niks vinden.....
75 giladoni
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
-
Minibike racerrr
75 giladoni
Ik wil een 75cc giladoni kopen maar ik moet nog aanpassingen doen aan mijn puchblok? En is een proma cc goed eronder?
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Contacteer:
Jahzeker..
Om de Gilardoni 75 op je Puchblok te monteren moet je je carter "uitkotteren" dat wil zeggen: Het hemd van je cilinder heeft een te grote diameter om IN je carter te vallen...
Je moet dus een deel van je carter uitfrezen, zodat de cilinder in je carter valt...
een Proma cc kan wel... je kan echter ook bezig gaan met een scooteruitlaat denkik.
Ik denk dat een proma cc te zwak is voor zo`n zware cilinder.
Om de Gilardoni 75 op je Puchblok te monteren moet je je carter "uitkotteren" dat wil zeggen: Het hemd van je cilinder heeft een te grote diameter om IN je carter te vallen...
Je moet dus een deel van je carter uitfrezen, zodat de cilinder in je carter valt...
een Proma cc kan wel... je kan echter ook bezig gaan met een scooteruitlaat denkik.
Ik denk dat een proma cc te zwak is voor zo`n zware cilinder.
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
-
Minibike racerrr
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Contacteer:
sowieso een redelijk LAAG toerige toerige uitlaat, anders kom je niet van je plek af.. dat zou zonde zijn..
Laag toerige uitlaten... daar zou je eens iemand voor moeten spreken die in de scooters zit...
Laagtoerige uitlaat met een brede powerband... dat zou je kunnen proberen
Laag toerige uitlaten... daar zou je eens iemand voor moeten spreken die in de scooters zit...
Laagtoerige uitlaat met een brede powerband... dat zou je kunnen proberen
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
-
red devil
alsk dan nog ffkes iets mag toe voegen ..
als je dan een uitlaat zoekt .. zoek dr 1 met schotten dat zijn laagtoerige uitlaatjes de meesten dan.. netzoals : gianelli metal - leovinci navigator
lees dit even na je kan dr alleen maar wijzer van worden : http://scootxtreme.nl/index.php?cat=tuning&page=uitlaat
als je dan een uitlaat zoekt .. zoek dr 1 met schotten dat zijn laagtoerige uitlaatjes de meesten dan.. netzoals : gianelli metal - leovinci navigator
lees dit even na je kan dr alleen maar wijzer van worden : http://scootxtreme.nl/index.php?cat=tuning&page=uitlaat
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Contacteer:
C16 is meer laagtoerig naar mijn mening..jordy 15 schreef:Yasuni z is toch ook laagtoerig omdat er schotten inzitten ??
(heb ik me wijs laten maken door onze grote vriend LG.. )
Yasuni Z is opzich ook goede optie hoor
Kijk naar Jvd Woude ( rijd ook met een Z + 65 Polini )
EDIT:
vdW rijdt met een R, excuses
Laatst gewijzigd door üntiej#21 op wo 11 jan 2006, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
derbi master
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Contacteer:
Inderdaad Xigh,
de C20 is wel een stuk hoogtoeriger, maar misschien wel het proberen waard..
Denk wel dat je je cilinder hiervoor lichtelijk moet aanpassen
Roel Loos (NK zelfbouw) Rijdt ook met een C20, dat ding vliegt
de C20 is wel een stuk hoogtoeriger, maar misschien wel het proberen waard..
Denk wel dat je je cilinder hiervoor lichtelijk moet aanpassen
Roel Loos (NK zelfbouw) Rijdt ook met een C20, dat ding vliegt
-
Gast
Untiej,
je zegt dat je beter een redelijk laag toerige uitlaat op een 75cc kan gooien. Ik weet niet of ik een puch cilindertje kan vergelijken met een scoot cilindertje( vast niet, zit ook geen vario enz tussen) maar, op een 75cc is een middeltoerige uitlaat stukken beter.
ga niet eerst komen met een yasuni Z, en dat je dan ook weleens een c-20 kan proberen die Xigh voorstelde.
Een C-20 is een erg hoogtoerige uitlaat, een flinkkk verschil met een Z:).
Dat een C-16 laagtoeriger is als een Z klopt ook niet.. een C-16 heeft geen schotten, wel een langere expansie. Een Z is voor de 50 laagtoerige, maar tevens voor de hoogtoerige 50.
Een C-16 voor de 50 hoogtoerig, of 70 laagtoerig.
De cilinder is een aluminium cilinder, redelijk hoogtoerig. beter gooi je er een c-16 op, Yasuni R, Gianelli shot,( de shot is erg leuk, mooi recht, en presteerd super, echter, een C-16 word meer aangeboden, wel duurder, maar dan heb je zeker wel wat..) en dat soort uitlaten. Geen yazuni Z, deze heeft schotten, is zeker niet de snelste, en op een 75 cc zou ik dit zeker niet doen. Het zal goed zat presteren, maar wil je dichter bij een top prestatie komen, ga dan voor de pijpen die ik noemde.
Door het tunen zou je de cilinder ook hoogtoeriger kunnen maken, wat je weer moet compenseren met de uitlaat, en de rest...
beter laat je een uitlaat berekenen:);) maja, geld..
Alleen, hoe het met de powerbanden zit bij minibikes weet ik nog niet precies, wat gewenst, en wat niet..
Suc6:)
je zegt dat je beter een redelijk laag toerige uitlaat op een 75cc kan gooien. Ik weet niet of ik een puch cilindertje kan vergelijken met een scoot cilindertje( vast niet, zit ook geen vario enz tussen) maar, op een 75cc is een middeltoerige uitlaat stukken beter.
ga niet eerst komen met een yasuni Z, en dat je dan ook weleens een c-20 kan proberen die Xigh voorstelde.
Een C-20 is een erg hoogtoerige uitlaat, een flinkkk verschil met een Z:).
Dat een C-16 laagtoeriger is als een Z klopt ook niet.. een C-16 heeft geen schotten, wel een langere expansie. Een Z is voor de 50 laagtoerige, maar tevens voor de hoogtoerige 50.
Een C-16 voor de 50 hoogtoerig, of 70 laagtoerig.
De cilinder is een aluminium cilinder, redelijk hoogtoerig. beter gooi je er een c-16 op, Yasuni R, Gianelli shot,( de shot is erg leuk, mooi recht, en presteerd super, echter, een C-16 word meer aangeboden, wel duurder, maar dan heb je zeker wel wat..) en dat soort uitlaten. Geen yazuni Z, deze heeft schotten, is zeker niet de snelste, en op een 75 cc zou ik dit zeker niet doen. Het zal goed zat presteren, maar wil je dichter bij een top prestatie komen, ga dan voor de pijpen die ik noemde.
Door het tunen zou je de cilinder ook hoogtoeriger kunnen maken, wat je weer moet compenseren met de uitlaat, en de rest...
beter laat je een uitlaat berekenen:);) maja, geld..
Alleen, hoe het met de powerbanden zit bij minibikes weet ik nog niet precies, wat gewenst, en wat niet..
Suc6:)
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Contacteer:
Hallo Remy,
Ik dacht dat de C16 wel lager was dan een Z, maar ik kan me vergissen, excuses..
een C20 raad ik niet aan, maar het is zeker te proberen !
De snelste Puch in het zelfbouw veld rijdt immers ook met een C20 in combinatie met een 70cc Athena...
De C20 presteerd daar erg goed op.. onderin en bovenin Toeren
Maargoed, mijn mening was ook een C16 of een R, De C20 ken ik dus via die andere motor van Roel Loos en met de Z heb ik me dan vergist.
Ik dacht dat de C16 wel lager was dan een Z, maar ik kan me vergissen, excuses..
een C20 raad ik niet aan, maar het is zeker te proberen !
De snelste Puch in het zelfbouw veld rijdt immers ook met een C20 in combinatie met een 70cc Athena...
De C20 presteerd daar erg goed op.. onderin en bovenin Toeren
Maargoed, mijn mening was ook een C16 of een R, De C20 ken ik dus via die andere motor van Roel Loos en met de Z heb ik me dan vergist.
Laatst gewijzigd door üntiej#21 op do 12 jan 2006, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.