proma circuit op tomos blok
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
proma circuit op tomos blok
hoi ik heb nu een zelf gemaakte uitlaat van wat buizen. en nu wil ik weten of ik sneller zou gaan als ik een proma cicuit verlas met de juiste berekeningen. Het het is dus een tomos blok.
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
ligt ten eerste al aan je cilinder of die hoog of laagtoerig is!
en ik weet niet wat voor uitlaat jezelf gebakken heb!
heb beste kan je mischien eentje van een maat testen op jouw mini??
ik denk dat je wel harder zou gaan met een proma cc omdat die buiten de flens al conisch loopt!
tenzij jouw eigen gebakken uitlaat ook al gelijk conisch loopt vanaf het begin(betere flow)
s6
en ik weet niet wat voor uitlaat jezelf gebakken heb!
heb beste kan je mischien eentje van een maat testen op jouw mini??
ik denk dat je wel harder zou gaan met een proma cc omdat die buiten de flens al conisch loopt!
tenzij jouw eigen gebakken uitlaat ook al gelijk conisch loopt vanaf het begin(betere flow)
s6
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
- John_W
- forum gebruiker
- Berichten: 713
- Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
- Locatie: Oldenzaal
- Contacteer:
Proma circuit op Tomos
Zoals je aan de proma uitlaatjes kunt zien is een uitlaat meer als een stuk buis en een einddemper.
Een tweetaktmotor heeft zogenaamde spoelpoorten die het verse mengsel in de cylinder laten en daarmee de verbrande uitlaatgassen wegdrijven naar de uitlaat.
Zou er geen uitlaat aanzitten, dan gaat dit verse mengsel wegstromen en is er minder vermogen beschikbaar. Heeft de uitlaat teveel weerstand dan wordt het verse mengsel gemengd met de verbrande gassen en is er ook minder vermogen.
De vorm, lengte en het volume van de uitlaat is dus zeer belangrijk. Zoek maar eens verder in dit forum of verder op internet naar de werking van uitlaten en de expansie-uitlaat (als de Proma) in het bijzonder.
Een tweetaktmotor heeft zogenaamde spoelpoorten die het verse mengsel in de cylinder laten en daarmee de verbrande uitlaatgassen wegdrijven naar de uitlaat.
Zou er geen uitlaat aanzitten, dan gaat dit verse mengsel wegstromen en is er minder vermogen beschikbaar. Heeft de uitlaat teveel weerstand dan wordt het verse mengsel gemengd met de verbrande gassen en is er ook minder vermogen.
De vorm, lengte en het volume van de uitlaat is dus zeer belangrijk. Zoek maar eens verder in dit forum of verder op internet naar de werking van uitlaten en de expansie-uitlaat (als de Proma) in het bijzonder.
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer: