TANKEN!
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
TANKEN!
ipv van kant en klare brommix te tanken en zelf willen smeren heb ik de volgende vraag:
ik heb nog 2-takt scooterolie zou ik die ook kunnen mixxen met euro95??
kan dat?
en tanken jullie 95 of 98??(scooter deed ik 98 want hoger octaangehalte is beter voor cilinder schijnt)
tnx
ik heb nog 2-takt scooterolie zou ik die ook kunnen mixxen met euro95??
kan dat?
en tanken jullie 95 of 98??(scooter deed ik 98 want hoger octaangehalte is beter voor cilinder schijnt)
tnx
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
- rkpdude
- forum gebruiker
- Berichten: 962
- Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
- Locatie: Noord Holland
- Contacteer:
Ach in je poeg is euro95 meer dan zat hoor. door het hogere octaangehalte heb je minder last van zelfdetonatie. Maar met je brommert is je compressie lang niet hoog genoeg om dit verschijnsel op te laten treden............
Maar zelfsmeren is altijd beter dan die brommixrommel. Smeer 1 op 40 en gebruik een beetje goede olie, liefst full sythetisch.
castrol 747 bijvoorbeeld...........
Maar zelfsmeren is altijd beter dan die brommixrommel. Smeer 1 op 40 en gebruik een beetje goede olie, liefst full sythetisch.
castrol 747 bijvoorbeeld...........
- Jeroen
- forum gebruiker
- Berichten: 426
- Lid geworden op: vr 29 nov 2002, 20:45
- Locatie: Ede NL
- Contacteer:
het verschil tussen ron 95 en ron 98 is dat ron 95 eerder onbrand ! tevens is dus bij Ron 95 de kans op pingelen groter.
dus bij ron 98 is de kans groter op een gecontroleerde verbranding.
ik moet met mijn auto ook Ron 98 tanken, aangezien hij gechiptuned is, hij is dus dichterbij de pingelgrens afgeregeld, dus daarom tank ik ron 98 om motorschade te voorkomen.
dus bij ron 98 is de kans groter op een gecontroleerde verbranding.
ik moet met mijn auto ook Ron 98 tanken, aangezien hij gechiptuned is, hij is dus dichterbij de pingelgrens afgeregeld, dus daarom tank ik ron 98 om motorschade te voorkomen.
Groeten,
Jeroen.
[url]http://www.minibike.nl[/url]
Jeroen.
[url]http://www.minibike.nl[/url]
Jeroen schreef:het verschil tussen ron 95 en ron 98 is dat ron 95 eerder onbrand ! tevens is dus bij Ron 95 de kans op pingelen groter.
dus bij ron 98 is de kans groter op een gecontroleerde verbranding.
ik moet met mijn auto ook Ron 98 tanken, aangezien hij gechiptuned is, hij is dus dichterbij de pingelgrens afgeregeld, dus daarom tank ik ron 98 om motorschade te voorkomen.
dus met wat rijd een puch nu 95 of 98 ???
- Wim
- forum gebruiker
- Berichten: 1043
- Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
- Locatie: Hengelo ov
- Contacteer:
yo,Sphere schreef:Jeroen schreef:het verschil tussen ron 95 en ron 98 is dat ron 95 eerder onbrand ! tevens is dus bij Ron 95 de kans op pingelen groter.
dus bij ron 98 is de kans groter op een gecontroleerde verbranding.
ik moet met mijn auto ook Ron 98 tanken, aangezien hij gechiptuned is, hij is dus dichterbij de pingelgrens afgeregeld, dus daarom tank ik ron 98 om motorschade te voorkomen.
dus met wat rijd een puch nu 95 of 98 ???
standaard en opgevoerd met 95 (brommix)
getuned (boven 10.000 toeren) Ron 98 en hogere kwalteit olie
voor het gemak, contactpunt-onsteking 95
HPI of andere snelle onstekingen 98
Ggrttzz
Wim
-
- forum gebruiker
- Berichten: 370
- Lid geworden op: zo 09 mar 2003, 23:01
- Locatie: udenhout
- Contacteer:
ik rijd nu gwoon met euro95, maar ik wil ook euro98 gaan tanken kun je dit zomaar ineens doen, want k had t bij de dealer gevraagt maar die zou t niet riskeren, maar op school zeggen ze dat t weer "niks" uitmaakt.
Mij setup:
Polini 65 met HD-kop
16/16 dol' carb
Proma cc
Getunde koppeling
HPI
Wat raden jullie mij aan ook gewoon euro 98, zoals Wim al zei
Mij setup:
Polini 65 met HD-kop
16/16 dol' carb
Proma cc
Getunde koppeling
HPI
Wat raden jullie mij aan ook gewoon euro 98, zoals Wim al zei
Zelfbouw 911
Nieuwe zelfbouw kriebels
check mijn mini op:[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=661&start=0[/url]
Nieuwe zelfbouw:[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=15013[/url]
Nieuwe zelfbouw kriebels
check mijn mini op:[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=661&start=0[/url]
Nieuwe zelfbouw:[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=15013[/url]
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
95/98
ut is bij de way octaan getal marja je moet altyd euro 95 tenken tenzij dat ie gaat pingelen maar da ligt nie alleen aan de onsteking of de toeren je compressie speelt een veel grotere rol snappie mar als je met je puch blokje detonatie krijgt dan heb je toch een aardig hoge druk dus 95 met full sinthetische olie