Ik heb die waterpomp zelf gemaakt , het is van een minarelli blok.
Je gebruikt alles van de waterpomp behalve het huis waar de waterpmp op zit.
verder zet je de 3 boutjes de op een minarelli blok zitten op de vliegwiel van je puch blok.
Er zit een 70 cc Airsal cilinder op heb gewoon 12 mm carb.
een membraan inlaat en de uitlaat heb ik gemaakt van een aantal scooter uitlaten.
als je een beetje handig bent dan lukt het wel om een puchblokje watergekoeld te maken , tis een kwestie van je cilinder goed pas maken door te frezen.
de power zit in de hoge toeren dus de trekkracht is niet zo geweldig
Weet je , ben nog wat aan het proberen en moet ook nog goed afgesteld worden. maar de smering is voldoende.
heb gewoon een puch krukas , opzich is die sterk genoeg , maar als je hem echt zwaar gaat belasten , ermee racen dus dan moet er wel een andere krukas in.
Reinout schreef:Weet je , ben nog wat aan het proberen en moet ook nog goed afgesteld worden. maar de smering is voldoende.
heb gewoon een puch krukas , opzich is die sterk genoeg , maar als je hem echt zwaar gaat belasten , ermee racen dus dan moet er wel een andere krukas in.
puch as houd t wel
maar je hebt wel c4 lagers neem ik aan?
maar op een scooter zelf is een 12mm carb op 70cc teklein dan peerd ie vrij snel vast
maar je hebt wel c4 lagers neem ik aan?
maar op een scooter zelf is een 12mm carb op 70cc teklein dan peerd ie vrij snel vast
mja als hert allemaal goed rijft is het goed:)
vind hem wel geslaagd
C4 lagers is echt niet nodig hoor. Lijkt mij niet dat dat die veel meer als
13000 toeren draait. En Als je die carb goed afsteld en genoeg smeert
loopt die niet vast hoor.
Heel erg mooi.
Netjes gedaan, die cilinder.
Maar wat voor scoot cilinder heb je gebruikt dat je je ori krukas kan gebruiken??
Dat gaat toch problemen leveren met de slag? of heb je die aangepast?
Als er een scoot cilinder is met de zelfde slag hoor ik het graag .
Meeste scooters hebben een slag van 39mm.
Ben erg benieuwd.