ram air?
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
ram air?
maken jullie gebruik van ram air?
en hoe stel je dat in hemelsnaam af? volgens mij kan je dat niet afstellen!
als je ram air wil gebruiken moet je dan een kleine of juist een grotere sproeier nemen?
Greetz Markie
en hoe stel je dat in hemelsnaam af? volgens mij kan je dat niet afstellen!
als je ram air wil gebruiken moet je dan een kleine of juist een grotere sproeier nemen?
Greetz Markie
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
- jeroenvanel
- forum gebruiker
- Berichten: 199
- Lid geworden op: vr 02 mei 2003, 14:09
- Locatie: 's-Gravenpolder
- Contacteer:
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Dat valt met een carburateur niet af te stellen. Als je langzaam rijd zou
je dus met een te arm mengsel rijden. Als je injectie hebt bij een
motor bijv. wordt het toevoer van benzine automatisch afgesteld op de luchtaanvoer.
En een motor krijg er op ze top ongeveer 6 pk meer door dus op een
brommer heb het totaal geen nut
je dus met een te arm mengsel rijden. Als je injectie hebt bij een
motor bijv. wordt het toevoer van benzine automatisch afgesteld op de luchtaanvoer.
En een motor krijg er op ze top ongeveer 6 pk meer door dus op een
brommer heb het totaal geen nut
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
zoals koen zegt ''pas bij 120 km of meer''
en waar zou jij een airbox van willen maken die genoeg resonatie heeft?
de resonatie moet je dan afstemmen op de vraag uit het blok.
en koen heeft toch niet gelijk!
ik verbeter:
tests hebben uitgewezen dat de vermogenswinst pas voelbaar wordt vanaf een drukverschil van zo'n 20milibar.
dus om echt duidelijke vermogenswinst te willen hebben zal je snelheid op ongeveer 200km/per uur of hoger moeten liggen!
geciteerd uit de het motorblad''MOTOR'' 2003 nr. 24
en waar zou jij een airbox van willen maken die genoeg resonatie heeft?
de resonatie moet je dan afstemmen op de vraag uit het blok.
en koen heeft toch niet gelijk!
ik verbeter:
tests hebben uitgewezen dat de vermogenswinst pas voelbaar wordt vanaf een drukverschil van zo'n 20milibar.
dus om echt duidelijke vermogenswinst te willen hebben zal je snelheid op ongeveer 200km/per uur of hoger moeten liggen!
geciteerd uit de het motorblad''MOTOR'' 2003 nr. 24
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
ja dan moet je zitten klooien met je venturi>?
maar ik denk dat het dus niks wordt.
als je op een motor (maar) 6 pk meer krijgt...
hoe werkt het dan met nos? of lachgas? ik dacht door een air box een
beetje hetzelfde effect creerd. alleen dan wat minder.
als je nos of lachgas gebruikt explodeerd de stof dan of de drijfgassen die erin zitten? en hoe werkt nos dan op je afstellling?
jah ik weet dat je na 3 keer een nieuwe cilinder moet kopen maar ben gewoon benieuwd.
Mag toch?
Greetz Mark
maar ik denk dat het dus niks wordt.
als je op een motor (maar) 6 pk meer krijgt...
hoe werkt het dan met nos? of lachgas? ik dacht door een air box een
beetje hetzelfde effect creerd. alleen dan wat minder.
als je nos of lachgas gebruikt explodeerd de stof dan of de drijfgassen die erin zitten? en hoe werkt nos dan op je afstellling?
jah ik weet dat je na 3 keer een nieuwe cilinder moet kopen maar ben gewoon benieuwd.
Mag toch?
Greetz Mark
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
het word ook nixMarkie schreef:ja dan moet je zitten klooien met je venturi>?
maar ik denk dat het dus niks wordt.
als je op een motor (maar) 6 pk meer krijgt...
hoe werkt het dan met nos? of lachgas? ik dacht door een air box een
beetje hetzelfde effect creerd. alleen dan wat minder.
als je nos of lachgas gebruikt explodeerd de stof dan of de drijfgassen die erin zitten? en hoe werkt nos dan op je afstellling?
jah ik weet dat je na 3 keer een nieuwe cilinder moet kopen maar ben gewoon benieuwd.
Mag toch?
Greetz Mark
nog dat kan je apart bedienen met een knop en die zorgt ervoor dat er ipv lucht nos met je benzine gemengd word
nos=nitrous oxide system
kost 800 euro een complete set met fles enz.
maar zitten veel kables bij enz. en zo'n fles is niet zo handig op een minibike lijkt me
en als je dat knopje indrukt dan krijg je zoveel power dat je denk ik op je rug ligt
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
http://home.student.utwente.nl/m.zeinst ... osbike.htm
lachgas en nos waren dacht ik hetzelfde maar ja ik kan het mis hebben
lachgas en nos waren dacht ik hetzelfde maar ja ik kan het mis hebben
dus nos is hetzelfde als lachgas?
en het zorgt er dus voor dat je lucht brandstof mengsel beter mengt?
dat eerste snap ik nog!
maar dat nos er voor zorgt dat je mengels beter is dat snap ik niet!
nos is toch ontvlambaar?> je voegt toch de stof Nos aan je mengsel toe zodat het beter explodeerd?
en het zorgt er dus voor dat je lucht brandstof mengsel beter mengt?
dat eerste snap ik nog!
maar dat nos er voor zorgt dat je mengels beter is dat snap ik niet!
nos is toch ontvlambaar?> je voegt toch de stof Nos aan je mengsel toe zodat het beter explodeerd?
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....