Mininbike van Koen UPDATE 28-12-2005!
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Mininbike van Koen UPDATE 28-12-2005!
28-12-2005:
Na meer dan een jaar heb ik de draad van de puch zelfbouw minibike weer een beetje opgepakt. De schade aan de minibike, na mijn crash, is helemaal hersteld. (Ik zelf nog niet..) In het afgelopen jaar heb ik een hoop ideeen m.b.t. tuning aan dit puchblok uitgedacht en berekent. Als eerste heb ik een nieuwe cilinderkop gemaakt. Zie onderstaande foto. Op de planning staat nog een andere uitlaat, andere cilinder timing en inlaat. Na dit alles uiteraard op de testbank..
31-08-2004:
In het kort de setup:
- Polini 65cc
- Dellorto 16 mm
- K&N luchtfilter
- Malossi 4-kleps membraan
- HPI binnenrotor ontsteking
- Home-made uitlaat met gekochte demper
De minibike is getest op de testbank van startrick tuning in Gaanderen,
het vermogen is 10pk.
Aan de minibike is op een paar dingen na niet veel verandert.
Afgelopen week heb ik het blok weer onderhanden genomen.
Vandaag bij Startrick Tuning geweest, het resultaat op de testbank was goed.
Het maximum vermogen is gestegen met 1 pk, maar de powerband is echt veel breder geworden. Dat was ook mijn bedoeling..
Het vermogen steeg terwijl hij goed warm werd, dit kun je ook zien op de onderstaande grafiek.
Na meer dan een jaar heb ik de draad van de puch zelfbouw minibike weer een beetje opgepakt. De schade aan de minibike, na mijn crash, is helemaal hersteld. (Ik zelf nog niet..) In het afgelopen jaar heb ik een hoop ideeen m.b.t. tuning aan dit puchblok uitgedacht en berekent. Als eerste heb ik een nieuwe cilinderkop gemaakt. Zie onderstaande foto. Op de planning staat nog een andere uitlaat, andere cilinder timing en inlaat. Na dit alles uiteraard op de testbank..
31-08-2004:
In het kort de setup:
- Polini 65cc
- Dellorto 16 mm
- K&N luchtfilter
- Malossi 4-kleps membraan
- HPI binnenrotor ontsteking
- Home-made uitlaat met gekochte demper
De minibike is getest op de testbank van startrick tuning in Gaanderen,
het vermogen is 10pk.
Aan de minibike is op een paar dingen na niet veel verandert.
Afgelopen week heb ik het blok weer onderhanden genomen.
Vandaag bij Startrick Tuning geweest, het resultaat op de testbank was goed.
Het maximum vermogen is gestegen met 1 pk, maar de powerband is echt veel breder geworden. Dat was ook mijn bedoeling..
Het vermogen steeg terwijl hij goed warm werd, dit kun je ook zien op de onderstaande grafiek.
Laatst gewijzigd door Koen op wo 28 dec 2005, 19:48, 8 keer totaal gewijzigd.
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Contacteer:
respect voor je
ga zo door!
zelf een flens gemaakt of bestaande erop gelast??
buis van 22 mm doorsnede voor uitlaat begin gebruikt of zelf dun blik rond gebogen?
echt bruut die uitlaat!
hoeveel pk had je dan zonder die nieuwe uitlaat dus met je oude proma?
s6 & keep tjoening
ga zo door!
zelf een flens gemaakt of bestaande erop gelast??
buis van 22 mm doorsnede voor uitlaat begin gebruikt of zelf dun blik rond gebogen?
echt bruut die uitlaat!
hoeveel pk had je dan zonder die nieuwe uitlaat dus met je oude proma?
s6 & keep tjoening
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Contacteer:
Het klopt inderdaad dat de ene schijf meer is gesleten dan de andere. Het heeft lang geduurd voordat ik een rechtervoorklauw had.
Van die gaatjes.. Ziet er inderdaad wel leuk uit.. Heb het vaker gezien.. weet het nog niet of ik het doe..
De pijp van de uitlaat is 27mm. De onderderste bocht, demper en tailpijp heb ik van een scooteruitlaat. De rest is zelf gemaakt van dunne plaat.
Van die gaatjes.. Ziet er inderdaad wel leuk uit.. Heb het vaker gezien.. weet het nog niet of ik het doe..
De pijp van de uitlaat is 27mm. De onderderste bocht, demper en tailpijp heb ik van een scooteruitlaat. De rest is zelf gemaakt van dunne plaat.
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Contacteer: