Na meer dan een jaar heb ik de draad van de puch zelfbouw minibike weer een beetje opgepakt. De schade aan de minibike, na mijn crash, is helemaal hersteld. (Ik zelf nog niet..) In het afgelopen jaar heb ik een hoop ideeen m.b.t. tuning aan dit puchblok uitgedacht en berekent. Als eerste heb ik een nieuwe cilinderkop gemaakt. Zie onderstaande foto. Op de planning staat nog een andere uitlaat, andere cilinder timing en inlaat. Na dit alles uiteraard op de testbank..
31-08-2004:
In het kort de setup:
- Polini 65cc
- Dellorto 16 mm
- K&N luchtfilter
- Malossi 4-kleps membraan
- HPI binnenrotor ontsteking
- Home-made uitlaat met gekochte demper
De minibike is getest op de testbank van startrick tuning in Gaanderen,
het vermogen is 10pk.

Aan de minibike is op een paar dingen na niet veel verandert.
Afgelopen week heb ik het blok weer onderhanden genomen.
Vandaag bij Startrick Tuning geweest, het resultaat op de testbank was goed.
Het maximum vermogen is gestegen met 1 pk, maar de powerband is echt veel breder geworden. Dat was ook mijn bedoeling..
Het vermogen steeg terwijl hij goed warm werd, dit kun je ook zien op de onderstaande grafiek.
