4 takt blok
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
4 takt blok
Zijn er ook 4 takt blokken om mee te rijden die niet zo groot zijn? Ik zou best een 4 takt blok op een mini willen maken. Lekker ploffen
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Contacteer:
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Contacteer:
Volgens mij een dax een semie automaat. Dus zonder de koppeling te
bedienen.
Je kan ook een blok van een Honda Novio (PC50) nemen die zijn niet
zo groot en gewoon een automaat.
Als je echt voor snelheid wil gaan denk ik toch dat je meer vermogen
uit een tweetakt krijgt. Maar een viertakt klinkt natuurlijk wel vet...
bedienen.
Je kan ook een blok van een Honda Novio (PC50) nemen die zijn niet
zo groot en gewoon een automaat.
Als je echt voor snelheid wil gaan denk ik toch dat je meer vermogen
uit een tweetakt krijgt. Maar een viertakt klinkt natuurlijk wel vet...
4takt blokken draaien minder toeren dan 2 takt blokken, ook hebben ze iets minder kracht omdat 2takt iedere keer ontsteekt als de zuiger naar boven komt en een 4 takt doet dat om de slag die heeft dus een slag dat hij ontsteekt en daarna een slag om de vuile lucht eruit te blazen en de volgende slag ontsteekt hij weer omdat er dan weer brandstof word ingespoten.
comclusie 4takt is zuiniger dan 2 takt en heeft met het zelfde aantal cc's wat minder kracht en snelheid.
en hoe hard wil je op een chopper? ik niet zo erg hard want je zwaarte punt zit tog erg ver achterop.
comclusie 4takt is zuiniger dan 2 takt en heeft met het zelfde aantal cc's wat minder kracht en snelheid.
en hoe hard wil je op een chopper? ik niet zo erg hard want je zwaarte punt zit tog erg ver achterop.
Dan begin je idd ook over een blok. Dit is de motor van Sven Ahnendorp. Hij was vorig seizoen nog de enige die met zelfbouwcarters mocht rijden en voor de rest weet ik uit betrouwbare bron dat er ook veel aan de rest van het motorblok zelf gemaakt is, dusss.... dan noem je ook een motor. Dat bouw je niet zo 1-2-3 even zelf na.Frank MB schreef:Weet iemand wat dat voor blokje is en hoe ik eraan kan komen??rkpdude schreef:Waarom zou dit niet kunnen?? Alles is mogelijk, ook meer als 20cc
- rkpdude
- forum gebruiker
- Contacteer:
dat die Sven Ahnendorp meereed was al vorig vorig seizoen. Heb hem vorig jaar niet gezien. Maar het klopt dat een 4 takt met een zelfde cilinderinhoud minder vermogen geeft dan een 2 takt. Er ligt een voorstel om in de toekomst 4 takt machines met een cilinderinhoud van max 80cc toe te laten tijdens mini cup wedstrijden.
Ik ben afgelopen seizoen maar een paar wedstrijden aanwezig geweest omdat ik zelf (tijdelijk) gestopt ben met racen. Sven stond iig afgelopen seizoen aan het begin van het jaar nog wel in de ledenlijst zag ik net.
Als ik het goed heb komt Gerry Verhoeven dit jaar al met zijn Pasini 4-takt rijden en er zullen waarschijnlijk nog wel een aantal volgen.
In de zelfbouwklasse mocht je altijd al 4-takt rijden, maar was (is) nog niet duidelijk of dat 70 of 80 wordt. Dit zal waarschijnlijk allemaal afhangen van de enquete en de beslissingen die het bestuur aan de hand hiervan neemt.
Als ik het goed heb komt Gerry Verhoeven dit jaar al met zijn Pasini 4-takt rijden en er zullen waarschijnlijk nog wel een aantal volgen.
In de zelfbouwklasse mocht je altijd al 4-takt rijden, maar was (is) nog niet duidelijk of dat 70 of 80 wordt. Dit zal waarschijnlijk allemaal afhangen van de enquete en de beslissingen die het bestuur aan de hand hiervan neemt.