Aangezien ik dit nog niet kon vinden op dit forum, begin ik het topic zelf maar: In de verschillende topics worden bepaalde onderdelen aangeprezen of juist weer afgekraakt, dus wil graag weten wat nu het beste is:
HZ Brommershop frame of zelf frame lassen? Kosten als je door iemand een frame laat lassen? HZ frame ziet er namelijk niet echt mooi uit, of valt dat mee?
HZ Dunne of Dikke voorvork? Wat is het verschil? En anders watvoor voorvork? HZ schijnt slecht te zijn?
Waar koop je een voorvork met clip ons?
Polini 911 tank en zadel of van GRC of Blata?
Past een 911 kuip om een HZ Frame? En om een Puch Blok?
Welke cilinder op het blok? Hoe maak je de minibike flink snel en laat hem een hoop toeren draaien?
Zijn er kant en klare scooteruitlaten te koop die al pas gemaakt zijn (dus met teruglopende demper onder het zitje)?
In het kort dus: Wat zijn de beste onderdelen en waar zijn die het meest interessant geprijsd? Wil een nieuwe minibike gaan bouwen, maar ben niet echt superhandig, dus wil de spullen kopen of ergens laten maken, vandaar.
Groeten,
Mamera
Beste combinatie onderdelen?
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
scoot uitlaten zijn er bij mijn weten niet kant en klaar, dat is altijd passen en omlassen .
Over de kappen kan ik nog niks zeggen omdat ik nog niet in dat stadium ben.
Je cilinder makkelijk veel toeren laten lopen is niet zo heel makkelijk, en sommige cilinder kunnen het ook gewoon niet hebben.
Als je makkelijk hard wil gaan, koop dan een 70cc en een grote carburateur, een 16mm dellorto of iets dergelijks.
65cc polini schijnt ook veel toeren te lopen.
HZ-frame heb ik nog nooit in het echt gezien maar wel veel over gehoord en schijnt qua bouw heel goed te zijn, afwerking is wat minder.
Smalle voorvork bij hz vandaan is voor enkele schijfrem, brede voor dubbele.
Ik hoop je zo een stukje op weg geholpen te hebben.
Jopie
Over de kappen kan ik nog niks zeggen omdat ik nog niet in dat stadium ben.
Je cilinder makkelijk veel toeren laten lopen is niet zo heel makkelijk, en sommige cilinder kunnen het ook gewoon niet hebben.
Als je makkelijk hard wil gaan, koop dan een 70cc en een grote carburateur, een 16mm dellorto of iets dergelijks.
65cc polini schijnt ook veel toeren te lopen.
HZ-frame heb ik nog nooit in het echt gezien maar wel veel over gehoord en schijnt qua bouw heel goed te zijn, afwerking is wat minder.
Smalle voorvork bij hz vandaan is voor enkele schijfrem, brede voor dubbele.
Ik hoop je zo een stukje op weg geholpen te hebben.
Jopie
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
als je er echt vermogen uit wil gaan persen moet je echt gaan tunen!
een goeie pijp lassen via formules van bell enz.
je cilinder tunen dmv spoelpoort timing en uitlaatpoort verhogen en verbreden.
carterdruk verhogen door krukaswangen op te vullen.
en goed afstellen en je tandwiel verhouden goed zetten(topspeed of trekkr8)
je kan er een volle kuip op zetten! dit past ook met puchblok enz.
clip-ons enz. kan je zelf ook maken.
maar het frame zou ik zowieso zelf maken
een goeie pijp lassen via formules van bell enz.
je cilinder tunen dmv spoelpoort timing en uitlaatpoort verhogen en verbreden.
carterdruk verhogen door krukaswangen op te vullen.
en goed afstellen en je tandwiel verhouden goed zetten(topspeed of trekkr8)
je kan er een volle kuip op zetten! dit past ook met puchblok enz.
clip-ons enz. kan je zelf ook maken.
maar het frame zou ik zowieso zelf maken
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/