Ik zal proberen wat foto's te laten zien van mijn projectje. Het wordt een kleine kopie van mijn eigen motor. De bedoeling is om de mini op het voorbeeld te laten lijken. Ben dus niet gebonden aan exacte maten. Is ook mijn eerste minibike.
Verwachte Specs:
Lengte = +/- 100 cm (Wordt dus een heel klein beetje langer)
Hoogte = +/- 50 cm (Wordt dus een klein beetje hoger)
Breedte = Nog niet bekend
Wielen = Puchnaafjes
Motorblok = Standaard Puch (Later misschien meer)
Achtervering (Trekvering gemaakt van een duwveer)
Upsidedown voorvork
Verlichting
Afneembare Tailsection
Werkende Km-teller
Dit is het voorbeeld:
Eerste fouten die ik al gemaakt heb:
Voorvork te kort afgezaagd (Zoek wel weer een nieuwe gebruikte)
Laatst gewijzigd door Gast op do 26 feb 2004, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Kijk dat mag ik graag zien, een eigenbouw frame waar je je eigen fantasie in gebruikt. Dat standaart kokerframe met dat polini tank en zitje kennen we nu wel
Alle als ik jouw was zou ik niet dat blauwe puch vorkje gebruiken. Maak twee nieuwe kroonplaten en gebruik de binnenpoten van de orginele vork van puch (wel een beetje inkorten) en gebruik de stuurpen van de orginele vork en las deze op je eigen kroonplaat.
Maar buellzebub je bent goed bezig en ben benieuwd naar verdere vorderingen van je project..
Voorvork is ook meer om te passen. Moet ook een voorvork maken die meer op het orgineel lijkt.
Wat rkpdude zei is ook de bedoeling in een later stadium. Binnenpoten heb ik al aangepast, zal nog wel een paar foto's posten.
Dit is ook een prototype. Ben aan het bouwen gegaan om te ontdekken waar ik allemaal rekening mee moet houden met een definitieve Mini. Kan je wel vertellen dat het bijzonder wordt. De bedoeling is dat er ook achtervering onder komt. Functioneert ook al, moet alleen nog een aantal punten verstevigen. De uitlaat komt ook op (voor een mini) een bijzondere plek te ziiten. Net als het luchtfilter.
Ga er ook verlichting op maken. Ga hem puur voor de fun gebruiken. Ga ook een frampje maken op hem achter op de motor te kunnen vervoeren (Vandaar dat ik vroeg naar het gewicht van een Mini). Lachen op een treffen, motor om de hoek laten staan en aan komen rijden op een verkeerd gewassen Buell.
rkpdude: Buell = Beul, is een motor met ballen, verwacht geen mega topsnelheden, maar wel een bruut en erg goed sturende motorfiets. Niet erg veel PK's maar wel een behoorlijk aantal Nm's. Ideaal voor de B en slingerwegen. Ook in de bergen doen ze het erg goed. Heb vaak moeite om mijn voorwiel aan de grond te houden.
Achtervering werkt net zoals op een Buell. Heb nu nog de standaard veren van de Puch schokbrekers er opzitten. Ging voornamelijk om het principe. Heb via via iemand die waarschijnlijk een veer op sterkte kan maken.
Ben gister begonnen met mijn afschroefbare "Tailsection".
Ga zelf met polyesther die volgende onderdelen maken:
Tankcover
Greppelfrees (Blokspoiler)
Voorspatbord
Fly screen (kapje boven de koplamp)
Heb voor mijn motor ook zelf wat gemaakt uit polyesther:
Het gaat om het kapje over de buddyseat en om het binnenspatbord in de tailsection. Heb ze ook zelf gespoten. Zijn nog wel prototypes, een Buell sloopt alles. Ben dus eerst aan het kijken of ze heel blijven. Zitten er nu een 20.000 km op. Onder kant is heel gebleven. Buddycover niet, komt waarschijnlijk omdat ik er mijn bagage gewoon boven op geknald heb.
hoe heb je de mallen gemaakt
zelf had ik ook dicht gedacht met polyster
en voor een mal zou ik PUschuim gebruiken
was juist begonnen maar bus is leeg
laat jullie wel iets weten
howwwwwwww geen PURschuim gebruike dat duurt 3 weken voordat het eindlijk droog is omdat het PUR isoleert en daar door de polyester niet warm kan worden dus ook niet uitharden.
Dat ie zo smerig is komt omdat ik er meer mee rij als poets. Hij wordt twee keer per jaar gepoetst. Aan het eind van het (Motor)seizoen, en aan het begin van het seizoen. Heb de motor nu twee jaar en er staat 35.000 km op de klok. Schuw daarbij ook geen Burn-outs. Reken maar uit hoe smerig die af en toe is. Ik woon daarbij ook nog eens in een aggrarisch gebied met veel modder op de weg.
Laatst gewijzigd door Gast op di 02 mar 2004, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
rkpdude schreef:
Is dit je pekelfiets ofzo, hijs behoorlijk smerig en zie nog een chopper geval op de achtergrond staan en die glimd wel
Deze foto's heb ik vorig jaar gemaakt, toen had ik zelf even geen ruimte in mijn schuurtje. De motor stond toen mijn Pa in de schuur. Hij rijdt op een HD (FXDWG).
rkpdude schreef:Moet er ook een beld drive op komen?
Heb als eerste de duo-cover gemaakt. De buddy ingepakt met een huishoudfolie. Gips overheengegoten (met wat van de wapening die tussen gipsplaten zit). Toen daar het polyesther in gemaakt.