hoeveel mm carb op me minibike

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
killerbeast
forum gebruiker

hoeveel mm carb op me minibike

Bericht door killerbeast »

hoi allemaal

me 14mm carb heeft het begeven het draaid waar je de vlotterbak aandraaid is naar de kloten en dus niet meer te maken. nu aan jullie de vraag wat kan ik beter nemen voor me 60cc een delorto 18mm PHBC spaco of een delorto 19mm PHBG. groter als 19mm zal ik maar niet doen want dat is tegroot denk ik.

hebben jullie advies over mijn probleem.

mzzl eric
Gast

Bericht door Gast »

een 19 mm . ik denk dat dit het beste is , zeker voor prestatie gericht te kopen . een 19 bestaat niet :) een 19.5 mm wel :) het kan zijn dat er wel een 19 mm bestaat , maar die heb ik nog niet gezien :d . zelf ga ik binnenkort ook een 19.5 mm aanschaffen . omdat ik nu een 18 ofzo heb :) of kleinder dat kan ook :) want op men carbu staat 8 :) . Maar ik wil ook wel eens weten wie hier een 19.5 mm heeft . en hun ervaringen of problemen post :d

MVG Jorgen
Markie
forum gebruiker

Bericht door Markie »

hebbie mijn carb gebruikt??? :idea: heb je al eens gekeken wat voor een gat d'r in zit? :wink: raad de mn maar eens. hahaha
ZO'n orginele puch carb die kan je echt VER uitboren :lol:

maarjah ik zou ook gewoon een zo groot mogelijke nemen.
plek heb je zat he killerbeast Aka Eric!!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
dave
forum gebruiker

Bericht door dave »

op mijn mini komt een 100cc met 35 mm carb en membraan gestuurde inlaat ik heb een speciaal blok een best zeldzaam maar ook snel blok orgineel loopt dat blok al 70 op een puch :D er zit een 2 klauws (race koppeling) op,die 100 cc is een cilinder die zelf is gemaakt in de race je moet je carters wel behoorlijk uitfrezen maar het is de enigste want hij is in een fabriek gemaakt er is er maar 1 van er zit een 100 cc kart zuiger in en de cilinder heeft grote vlinderpoorten binnekort zal ik wel een foto plaatsen als iemand nog intresse heeft in een 35 mm carb van bing voor 15 euro heb je er een ze zijn bijna nieuw nog, maar alleen geschikt voor cilinders van rond de 80 cc en daarboven of hele snelle 80 cc,s als iemand intresse heeft voor zijn mini,27 maart heb ik er een paar een stuk of 4 dus ik hoor t wel 8)
125cc 4 takt zelfbouw Proton style
dave
forum gebruiker

Bericht door dave »

ook voor andere spullen hoor! onstekingen hpi/cdi hpi kost bij mij ongeveer 60 euro helemaal compleet maar daar heb ik er niet veel van hoogstens 2 of 3 maar ook uitlaaten en ander spul of velgjes van polini voor je mini en powerfilters echt alles, noem iets en ik heb t, bijv een kickstartblok :15 euro slicks voor je mini per stuk 10 euro voor 5 inch en ook 4 inch nieuwe banden 20 euro voor puch naafjes, vooral carburateurs de apartste carburateurs die zelfs op de kop kunnen in alle maten 10/12/14/15/16/17/19/20/21 echt alle maten allemaal voor puchjes alle maten!! =P~
dave
forum gebruiker

Bericht door dave »

ook alle minibike onderdelen vooral voor zelfbouw want het is ene soort beurs waar dealers heen kunnen enzo en ik sta er ook ieder jaar met me oom motors en race spullen te verkopen dus ik kan aan alles komen en vooral heel voordelig omdat me oom bijna alle dealers kent dus kan ik alles voor een klein prijsje kopen :D :lol: :mrgreen: en dus een hele speciale mini ervan maken met de snelste onderdelen ook complete puchies die goed lopen 30 euro maar
killerbeast
forum gebruiker

he dave dit is een topic over welke carb ik moest aanschaffen en niet over een 100c puchblok. oja er staat een 19mm carb op http://www.50cc.nl

mzzl eric
John_W
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door John_W »

Er bestaat een Bing 19 mm carburateur voor de Maxi. Heb deze zelf op mijn blokje zitten met origineel 19 mm Puchspruitstuk. Dit past eigenlijk niet, omdat de vlotterbak niet in het blok kan vallen. Heb hiervoor het blok behoorlijk sterk moeten aanpassen.

Cylinder is een zelfaangepaste 50 cc, echter nadeel met de 19 mm is dat deze vanuit stilstand wat moeilijker wegkomt, en vervolgens als een raket afgeschoten wordt. Mischien is een 16 mm een goede tussenweg, kan dit echter zelf niet proberen omdat ik alleen 12 mm en 19 mm heb.

Mischien dat er andere mensen zijn met betere ervaringen
killerbeast
forum gebruiker

ik heb nu een 18mm delortho spaco besteld en een hoop tandwielen voor bij je blok. en ik kan zelf een 28 mm carb kwijt onder me mini want ik heb geen last van het blok om uit te frezen.foto's komen daar snel over. ik heb namelijk een nieuw spruistuk laten co2 lassen. dat spruitsuk kom uit 90 graden gedraaid dus. tussen het onstekings kapje en de cilinder. heb al getest met me oude nu kapotte 14mm er het werke goed.

mzzl eric
Gast

Bericht door Gast »

@ dave:

oeveel moet je voor zoon 19 mm carb hebben die op zijn kop kan? en zijn deze in goede staat?
Gesloten