Ideeen voor zelf een kontje maken?
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Ideeen voor zelf een kontje maken?
Wie heeft er ideeen over zelf een kontje maken?
Van welk materiaal kan die allemaal?
Heeft misschien iemand bouwtekeningen ervan?
Alle tips zijn welkom.
Gerlof
Van welk materiaal kan die allemaal?
Heeft misschien iemand bouwtekeningen ervan?
Alle tips zijn welkom.
Gerlof
- killerbeast
- forum gebruiker
- John_W
- forum gebruiker
- Contacteer:
Heb zelf ooit volle kuip en kontje voor een 50 cc racer uit polyester gemaakt. Belangrijk is een goede mal te maken. Heb hiervoor dunne polystyreen (piepschuim) plaat gebruikt. Middels een hittedraad heb ik de vorm uit de plaat gesneden en zo laag voor laag een kontje opgebouwd. Dit net iets kleiner dan de uiteindelijke vorm.
Heb hierna het geheel afgedekt met een laag PUR schuim en hier met een rasp en schuurpapier de definitieve vorm uitgemaakt.
Het is alleen erg moeilijk om alles goed symetrisch te maken, ik heb dan ook uit een aantal plaatjes triplex een soort van mal gemaakt waardoor je links en rechts met elkaar kunt vergelijken.
Als de mal klaar is leg je van die hele dunne klusfolie (plakt polyester niet aan mal) over de mal en ga je met de glasmatten en polyesterhars aan de gang.
Goed uit laten harden, plamuren, schuren en mooi spuiten. Denk alleen niet dat je er goedkoper mee uit bent, polyesterhars en glasmat is niet erg goedkoop (of je moet goede kontakten bij polysterverwerkend bedrijf hebben).
Heb hierna het geheel afgedekt met een laag PUR schuim en hier met een rasp en schuurpapier de definitieve vorm uitgemaakt.
Het is alleen erg moeilijk om alles goed symetrisch te maken, ik heb dan ook uit een aantal plaatjes triplex een soort van mal gemaakt waardoor je links en rechts met elkaar kunt vergelijken.
Als de mal klaar is leg je van die hele dunne klusfolie (plakt polyester niet aan mal) over de mal en ga je met de glasmatten en polyesterhars aan de gang.
Goed uit laten harden, plamuren, schuren en mooi spuiten. Denk alleen niet dat je er goedkoper mee uit bent, polyesterhars en glasmat is niet erg goedkoop (of je moet goede kontakten bij polysterverwerkend bedrijf hebben).
killerbeast schreef:daar zijn volgens mij geen tekeningen van jemoet het maken van polyester. of gewoon kappen kopen. je kan wel van iemand anders z'n kontje mallen maken en daar over polyesteren.
mzzl eric
als je dat over een ander kontje doet , geeft dat dan beschadigingen aan het onderste zitje waarover je het polyester doet . ????
MVG Jorgen
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Contacteer: