squish
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
squish
hey.
hoe zit het met de squish afmetingen bij jullie bikes?? hoeveelste mm's zijn dit bij jullie.
en hoe zit het met de compressieverhouding bij jullie.
En wat is nu de beste squishmaat waarmee je de beste compressie krijgt enz.
gr.
erwin
ps: gewoon ff wat informatie winnen om later wat uit te vogelen
hoe zit het met de squish afmetingen bij jullie bikes?? hoeveelste mm's zijn dit bij jullie.
en hoe zit het met de compressieverhouding bij jullie.
En wat is nu de beste squishmaat waarmee je de beste compressie krijgt enz.
gr.
erwin
ps: gewoon ff wat informatie winnen om later wat uit te vogelen
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
-
- forum gebruiker
- Berichten: 370
- Lid geworden op: zo 09 mar 2003, 23:01
- Locatie: udenhout
- Contacteer:
Je squish is de verbrandingsruimte die overblijft tussen het randje van de
cilinderkop en de bovenkant van de zuiger. Het doel van het goed zetten
van de squish is optimale prestaties behalen
Als je squish ruimte te klein is heeft dat als gevolg dat je
brandstof gaat pingelen,hierdoor krijg je gaten in je
zuiger/je cilinderkop (of smelt je zuiger).
Als je squish te ruim staat gaat dit ten koste van je prestaties,
maar dit is verder niet schadelijk.
je kunt de squish dus bepalen door er een dikkere of dunnere voetpakking in te doen.
cilinderkop en de bovenkant van de zuiger. Het doel van het goed zetten
van de squish is optimale prestaties behalen
Als je squish ruimte te klein is heeft dat als gevolg dat je
brandstof gaat pingelen,hierdoor krijg je gaten in je
zuiger/je cilinderkop (of smelt je zuiger).
Als je squish te ruim staat gaat dit ten koste van je prestaties,
maar dit is verder niet schadelijk.
je kunt de squish dus bepalen door er een dikkere of dunnere voetpakking in te doen.
Zelfbouw 911
Nieuwe zelfbouw kriebels
check mijn mini op:[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=661&start=0[/url]
Nieuwe zelfbouw:[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=15013[/url]
Nieuwe zelfbouw kriebels
check mijn mini op:[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=661&start=0[/url]
Nieuwe zelfbouw:[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=15013[/url]
- Wim
- forum gebruiker
- Berichten: 1043
- Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
- Locatie: Hengelo ov
- Contacteer:
Re: squish
rossi-nr.1 schreef:hey.
hoe zit het met de squish afmetingen bij jullie bikes?? hoeveelste mm's zijn dit bij jullie.
en hoe zit het met de compressieverhouding bij jullie.
En wat is nu de beste squishmaat waarmee je de beste compressie krijgt enz.
gr.
erwin
ps: gewoon ff wat informatie winnen om later wat uit te vogelen
Hoi
'k heb nu een squish vlak van 0.7 mm (met een polini 65)
wel heb ik in de kop een kamertje gedraaid van 15mm (rond) en 8 mm hoog, om toch een hoog maximaal toerental te houden!
als je je volledige squishvlak op 0.7 mm houd dan beperk je behoorlijk op je maximale toerental!!
kijk maar 's op 't puch-forum ( www.puchforum.nl )
hier staat een heleboel info over maximale squisvlakken per cilinder!!
Succes
Wim
Ik heb ook een squish hoogte van 0,7 mm.
Op deze site staat veel informatie:
http://home.tiscali.nl/~theers/nederlands/nlmenu.html
Ik heb het squish oppervlak bij mij maximaal gemaakt. Breeder ging niet..
Hoeveel ik precies heb, weet ik niet precies.
Ook moet je na het uitdraaien de compressie verhouding controleren..
Ga niet in het wilde weg de kop uitdraaien.. Bereken en teken eerst uit wat je wilt maken..
Op deze site staat veel informatie:
http://home.tiscali.nl/~theers/nederlands/nlmenu.html
Ik heb het squish oppervlak bij mij maximaal gemaakt. Breeder ging niet..
Hoeveel ik precies heb, weet ik niet precies.
Ook moet je na het uitdraaien de compressie verhouding controleren..
Ga niet in het wilde weg de kop uitdraaien.. Bereken en teken eerst uit wat je wilt maken..
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
heb jij de afstand bepaald door af te draaien??
dat dat je moest proberen/testen met andere diktes pakkingen (0,1mm koppakking erbij of juist eraf enz.)
maar niemand ervaring met gat in de zuiger door maximale squishafstand??
gr.
erwin
ps: nog bedankt Koen voor die site!
dat dat je moest proberen/testen met andere diktes pakkingen (0,1mm koppakking erbij of juist eraf enz.)
maar niemand ervaring met gat in de zuiger door maximale squishafstand??
gr.
erwin
ps: nog bedankt Koen voor die site!
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
Ik heb eerst alles gemonteerd..
Toen heb de squish gemeten en daarna de kop uitgedraaid volgens plan. De kop weer gemonteerd en daarna weer gemeten. Hierna moest er nog een haartje vanaf..
Er zijn meerdere oorzaken waardoor je een gat in zuiger kunt krijgen.
Heb er ervaring mee met mijn zxr400!
Je moet er zeker opletten dat je bouchie niet te dicht bij je zuiger komt.
Toen heb de squish gemeten en daarna de kop uitgedraaid volgens plan. De kop weer gemonteerd en daarna weer gemeten. Hierna moest er nog een haartje vanaf..
Er zijn meerdere oorzaken waardoor je een gat in zuiger kunt krijgen.
Heb er ervaring mee met mijn zxr400!
Je moet er zeker opletten dat je bouchie niet te dicht bij je zuiger komt.
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Met het inspannen ben ik nogal even druk geweest. Ik had eerst op een stuk rond bouchie draad (M14 x 1,25) gedraaid. Met de bedoeling deze in het bouchie gat te draaien van de kop en daarmee de kop uit te draaien.
Dit ging echter niet goed, ik heb het met meerdere koppen geprobeerd, allen geen succes. De gaten voor de bouchie worden er in de fabriek maar zo ingeboord en getapt. Ze zitten dus niet zoals ik dacht,
netjes in het midden.
Ik heb de kop toen maar ingespannen in een vierklauw en toen net zolang gepast en gemeten tot de kop recht en in het midden zat.
Dit was de enige manier om het goed te doen. Als je geen vierklauw hebt, moet even zien dat je iemand vindt die er wel 1 heeft. In een drie-klauw inspannen gaat ook niet..
Succes!
Dit ging echter niet goed, ik heb het met meerdere koppen geprobeerd, allen geen succes. De gaten voor de bouchie worden er in de fabriek maar zo ingeboord en getapt. Ze zitten dus niet zoals ik dacht,
netjes in het midden.
Ik heb de kop toen maar ingespannen in een vierklauw en toen net zolang gepast en gemeten tot de kop recht en in het midden zat.
Dit was de enige manier om het goed te doen. Als je geen vierklauw hebt, moet even zien dat je iemand vindt die er wel 1 heeft. In een drie-klauw inspannen gaat ook niet..
Succes!
http://www.scooter-freaks.nl/techcenter ... squish.php
Inderdaad, als je de kop vlakt dan verandert ook je squish-hoogte.
Inderdaad, als je de kop vlakt dan verandert ook je squish-hoogte.
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Dat is zeker niet het middelste punt. Een bouchie 0,7mm boven je zuiger geeft sowieso problemen.. Dan krijg je een mooi gaatje.. Heb nog wel een zuiger met zo'n gat van mijn motor
Als je de ander site nu ook nog een keer leest, dan wordt denk ik nog duidelijker.. Het is lang verhaal om het een beetje goed uit te leggen..
Als het je niet duidelijk is, moet je het ff zeggen.. Dan zal ik er wel voor gaan zitten om het te typen.. of je moet me ff bellen
Als je de ander site nu ook nog een keer leest, dan wordt denk ik nog duidelijker.. Het is lang verhaal om het een beetje goed uit te leggen..
Als het je niet duidelijk is, moet je het ff zeggen.. Dan zal ik er wel voor gaan zitten om het te typen.. of je moet me ff bellen