Motoprom Funsport Challange te Geleen (23 april '06)

Verslagen over gehouden of te houden races

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

royal
forum gebruiker

Motoprom Funsport Challange te Geleen (23 april '06)

Bericht door royal »

Hallo,

vanochtend vroeg ben ik naar het Limburgse Geleen vertrokken om mee te doen aan de Funsport Challange. Het zou een indoor race worden waar iedereen aan mee kon doen.
Toen ik het programma zag, met maar liefst 6 groepen(!), dacht ik "dat beloofd wat".
We kwamen daar als eerste aan en kregen meteen een transponder om aan mijn tai chi te bevestigen.
De tijd verstreek, en ik maar wachten op de rijdersbriefing (die niet kwam). Er was een probleem, niemand kwam opdagen. Slechts een klein groepje bikers was zo lang maar aan het oefenen (waar een deel van het al snel gezien hielden).

Er werd nog een poging gedaan om met het resterende groepje enkele races te houden, ook dit ging helaas niet door.

Het was ontzettend jammer want er was wel degelijk moeite voor de race gedaan. Helaas is er naar mijn mening te weinig reclame gemaakt en te weinig info vooraf gegeven.

Het maakt ook allemaal niet uit want we hebben nog lekker kunnen trainen. Ik vond het lekker gaan, al ben ik wel een aantal keer gevallen (deels door de originele banden en deels door mij).
Mijn snelste tijd was 18.085 seconden. Vond ik zelf niet slecht 8)

Ik zag een man met een flinke camera filmen, weet iemand waar dat voor was? Iedereen was op dat moment op de baan. Ik zou het filmpje graag willen zien.

Hier een filmpje die door een maat van me geschoten is:
http://www.megaupload.com/?d=ZC5WVMGD

Het is een quicktime-filmpje (.mov) Je moet 45 seconden wachten en dan kun je hem downloaden. Zie rechtboven in beeld.
Laatst gewijzigd door royal op zo 23 apr 2006, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Justin
forum gebruiker

Re: Motoprom Funsport Challange te Geleen (23 april '06)

Bericht door Justin »

royal schreef:
Hier een filmpje die door een maat van me geschoten is:
waar?
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
royal
forum gebruiker

Bericht door royal »

In Geleen :wink:
Geintje, hij staat er!
Merlin

Bericht door Merlin »

Het probleem in Geleen was eigenlijk dat uit de info die wel beschikbaar was, de conclusie getrokken kon worden dat alles bijzonder professioneel geregeld was en dat het een super circuit zou zijn, waar de technische rijders hun handen aan vol zouden hebben. De teleurstelling was dus groot, toen na aankomst bleek, dat niemand wist wat waar ging gebeuren, en de enig professional die er rondliep was André met de tijdmeting.
Het circuit was een ronduit zielig baantje, op een ijsbaan uitgelegd, met erg gevaarlijke situaties: bij een flinke slip was er erg weinig dat bescherming bood tegen rijders uit de andere richting...plakband houdt niet veel tegen en losliggende autobanden ook niet. De jammerende organisator begrijpt blijkbaar niet goed dat een dergelijke opzet gewoonweg niet uitnodigt om te rijden. Fatsoenlijke rijders mietjes noemen omdat ze zuinig zijn op hun duur materiaal is niet erg professioneel en getuigt van bijzonder weinig inzicht.
Ik hoop dan ook dat het de volgende keer door iemand anders beter geregeld wordt, of althans dat er gebeurt wat er voorgespiegeld wordt...
Merlin

Bericht door Merlin »

Overigens zou een excuus van de organisator op zijn plaats zijn.
Onder false voorwendselen mensen vanuit alle hoeken van Nederland aantrekken is niet bepaald netjes te noemen...
royal
forum gebruiker

Bericht door royal »

Ik vond de baan anders wel lachen! Het was inderdaad een andere baan dan waarschijnlijk door de meeste verwacht werd.

Als er wat volk geregeld zou worden d.m.v. wat meer informatie vooraf en grote foto's, eventueel al tekeningen van de baan. Met koeieletters op het forum plaatsen dat iedereen mee mogt doen, dat er verschillende klassen zouden zijn. etc. etc. dat had wel gescheeld denk ik. Zorgen dat er veel mensen hadden gereageerd op het topic zodat het elke dag bovenaan in het lijstje stond ook.

Al met al heb ik toch lekker kunne sjeezen, heb alleen mijn voet flink geschaafd :? Laarzen zijn dus geen overbodige luxe (of je moet niet zo vaak onderuit gaan zoals ik)
andries
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door andries »

Merlin schreef:Het probleem in Geleen was eigenlijk dat uit de info die wel beschikbaar was, de conclusie getrokken kon worden dat alles bijzonder professioneel geregeld was en dat het een super circuit zou zijn, waar de technische rijders hun handen aan vol zouden hebben. De teleurstelling was dus groot, toen na aankomst bleek, dat niemand wist wat waar ging gebeuren, en de enig professional die er rondliep was André met de tijdmeting.
Het circuit was een ronduit zielig baantje, op een ijsbaan uitgelegd, met erg gevaarlijke situaties: bij een flinke slip was er erg weinig dat bescherming bood tegen rijders uit de andere richting...plakband houdt niet veel tegen en losliggende autobanden ook niet. De jammerende organisator begrijpt blijkbaar niet goed dat een dergelijke opzet gewoonweg niet uitnodigt om te rijden. Fatsoenlijke rijders mietjes noemen omdat ze zuinig zijn op hun duur materiaal is niet erg professioneel en getuigt van bijzonder weinig inzicht.
Ik hoop dan ook dat het de volgende keer door iemand anders beter geregeld wordt, of althans dat er gebeurt wat er voorgespiegeld wordt...

Ik zou hier toch graag wat over zeggen.

De organisatie heeft na mijn bescheide mening wel hun best gedaan om er een mooi evenement van te maken.
Het baantje was klein en bochtig maar hier was een goede reden voor.
Daar waar verf op de baan zat, en dan met name daar waar de ijshockey goals normaal staan, was het spekglad.
Dat je bij een stuurfout op de andere baan kon komen is ook een beetje onzin.
De baan was uitgelegd om linksom te rijden, alleen als je hem rechtsom zou rijden kon er een gevaarlijke situatie ontstaan.

Dat er rijders na 10 ronden rijden alweer weg gingen zegt meer over de rijders dan de baan.
Heb vandaag ook rijders gehad die er 400 gereden hebben om het publiek te vermaken en de sport te promoten.

Misschien had het gewoon een demo moeten zijn op deze baan, maar geef mensen die wat voor jullie willen organiseren de kans.
En hak ze niet gelijk de kop eraf als ze hun nek uitsteken voor een pocketbike evenement.

Ik wil de mensen/rijders die wel gebleven zijn om te rijden bedanken.
Weet ook zeker dat ze veel geleerd hebben op dit redelijk technische circuit.

groet Andre Brouwers
Dannyrossi46
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Dannyrossi46 »

Maar eerlijk is eerlijk... de baan was niks en om publiek te vermaken terwijl ik mijn bike de vernieling in helpt ..nee sorry daar pas ik voor

ik weet ook dat jij en de rest, jullie stinkende best hebben gedaan om er wat van te maken en aan jullie lag het ook niet..
ik was de twee afmelder van de dag en ik vond het echt helemaal niks

5 rondjes dik in 80graden en koppeling zwaar aan het roken....
het is voor mij ook hobby en geen must.
nogmaals aan jullie lag het niet het was gewoon echt de baan
Groetjes
Danny
Roy

Bericht door Roy »

andries schreef:
Merlin schreef:Het probleem in Geleen was eigenlijk dat uit de info die wel beschikbaar was, de conclusie getrokken kon worden dat alles bijzonder professioneel geregeld was en dat het een super circuit zou zijn, waar de technische rijders hun handen aan vol zouden hebben. De teleurstelling was dus groot, toen na aankomst bleek, dat niemand wist wat waar ging gebeuren, en de enig professional die er rondliep was André met de tijdmeting.

Ik zou hier toch graag wat over zeggen.

De organisatie heeft na mijn bescheide mening wel hun best gedaan om er een mooi evenement van te maken.
Het baantje was klein en bochtig maar hier was een goede reden voor.
Daar waar verf op de baan zat, en dan met name daar waar de ijshockey goals normaal staan, was het spekglad.
Dat je bij een stuurfout op de andere baan kon komen is ook een beetje onzin.
De baan was uitgelegd om linksom te rijden, alleen als je hem rechtsom zou rijden kon er een gevaarlijke situatie ontstaan.

Dat er rijders na 10 ronden rijden alweer weg gingen zegt meer over de rijders dan de baan.
Heb vandaag ook rijders gehad die er 400 gereden hebben om het publiek te vermaken en de sport te promoten.

Misschien had het gewoon een demo moeten zijn op deze baan, maar geef mensen die wat voor jullie willen organiseren de kans.
En hak ze niet gelijk de kop eraf als ze hun nek uitsteken voor een pocketbike evenement.

groet Andre Brouwers
Ik ben het helemaal met André eens en ik denk dat het voor iedereen ff wennen was in het begin, dit is namelijk wat anders dan op een recht stuk het gas openzetten, hier moet je echt op techniek rijden.

Wij hebben de hele dag gereden en er was verder niemand die problemen had met zijn koppeling, dus ik denk niet dat dit aan de baan ligt. Gezien de geringe snelheid die werd gehaald op deze baan, was de baan mijns inziens wel verantwoord om op te rijden en zijn er geen gevaarlijke situaties onstaan.

Verder wil ik ff tegen het Pasini Team zeggen " I'll be Back" :twisted:

Moet zeggen dat ik gisteren een leuke dag heb gehad en inderdaad veel heb geleerd en dat er in het begin werd gezegd dat rondjes in de 16..sec niet mogelijk waren, we zaten toch met 4 man onder de 17 sec en Gerry zelf onder de 16 sec.

Tot volgende week in Amay...
Laatst gewijzigd door Roy op ma 24 apr 2006, 07:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Merlin

Bericht door Merlin »

andries schreef: Misschien had het gewoon een demo moeten zijn op deze baan, maar geef mensen die wat voor jullie willen organiseren de kans.

groet Andre Brouwers
Als de opzet gewoon een demo zou zijn geweest, had je mij daar ook niet over gehoord, dan kom je ook met een heel ander idee naar zo'n evenement toe. Natuurlijk is het prachtig als het minibiken gepromoot wordt. Wat me stoorde is het veel beloven en hoog van de toren blazen en dan uiuteindelijk niets voorstellen. Ik voel me dan gewoon bedonderd en daar reageer ik op.

Sportgroeten, Merlin
royal
forum gebruiker

Bericht door royal »

Toch heeft het publiek zich wel vermaakt als de snelle jongens weer aan het rijden waren denk ik.

Weet er al iemand waar die cameraman van was?
Gast

Bericht door Gast »

Comentaar geven op een evenement is gemakelijk, zelf organiseren is een heel andere zaak, dus respect graag als mensen wat organiseren en ook voor mensen die mee willen organiseren,

Gas geven op een rechte baan is gemakelijk, op zuke circuits rijden is moeilijk, okee respect hiervoor als je daar niet wil op rijden, maar het is wel een van de betere manieren om leren te rijden!
Twan
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Twan »

Ik denk niet dat jullie weten wie Merlin is als ik zo enkele berichten lees.
Maar ik weet wel zeker dat hij weet waar hij over praat en nog zekerder dat er niet alleen gas gegeven wordt op een rechte baan en denk dat dat leren rijden echt niet meer nodig is :wink: :wink:

Dus dan ook hier een beetje respect voor iemand mening, want niet iedereen heeft gelukkig dezelfde mening.
[url=http://www.dtpracing.nl][img]http://www.dtpracing.nl/imagesnieuws/advatarbike.jpg[/img][/url]
andries
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door andries »

Twan schreef:Ik denk niet dat jullie weten wie Merlin is als ik zo enkele berichten lees.
Maar ik weet wel zeker dat hij weet waar hij over praat en nog zekerder dat er niet alleen gas gegeven wordt op een rechte baan en denk dat dat leren rijden echt niet meer nodig is :wink: :wink:

Dus dan ook hier een beetje respect voor iemand mening, want niet iedereen heeft gelukkig dezelfde mening.
Hoi Twan,

Ik weet wie merlin is hoor.

Maar sommige rijders die al heeeeeel hard kunnen rijden, zouden juist op zo'n baan heel veel kunnen leren.
En de rijder waarvoor Merlijn praat is er 1 van.
Ik heb hem persoonlijk een pluim gegeven paar weken terug, omdat ik vind dat hij potentie heeft. :lol:
Maar alleen met hard rechtuit rijden kom je er niet.

Dit is het laatste wat ik erover kwijt wil, we gaan weer vooruit kijken.
Weet zeker dat van deze situatie veel geleerd is

Groet Andre
Twan
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Twan »

andries schreef:[Ik weet wie merlin is hoor.
Jij wel maar anderen denk ik niet :wink: :wink:
andries schreef:[
Weet zeker dat van deze situatie veel geleerd is
Kijk dan is er toch iets goeds uit gekomen niet dan. 8)
[url=http://www.dtpracing.nl][img]http://www.dtpracing.nl/imagesnieuws/advatarbike.jpg[/img][/url]
Plaats reactie