80cc Welke uitlaat <

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: minipower, Patrick, Lg tweewielers, DMZohrab

Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7537
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

80cc Welke uitlaat <

Bericht door Lg tweewielers »

Hoi ,

Ik heb een 80cc gekocht maar wat voor een uitlaat kan ik hier het beste op maken .

De cilinder heeft geen membraam .

Afbeelding

Hij ziet er uit als deze maar , zelfde kleur het is geen MK en geen Gilardoni ?

Zal een proma goed genoeg lopen ( circuit ) of moet ik iets anders ,

Mvg

Lars
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

proma is te laagtoerig voor een 80cc denk ik...weet het niet zeker...

zou voor een scooterpijpje gaan..en die omlassen...
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

rossi-nr.1 schreef:proma is te laagtoerig voor een 80cc denk ik...weet het niet zeker...

zou voor een scooterpijpje gaan..en die omlassen...
80 cc is juist laagtoerig, Doh! Ik denk dat een proma een te smalle bocht heeft. Mischien een terugloop? Die zijn voor een 80 cc denk ik best goed.
Jah zo is het.
derbi master

Bericht door derbi master »

80cc (74cc) zijn niet allemaal laagtoerig, een MK is de enigste die laagtoerig is, dan heb je nog een Gilardoni met en zonder membraan, die zijn allebij hoogtoerig daar werkt een Yasuni R zeer lekker op. (spreek uit ervaring)

dan heb je nog een Airsal en een Zeta 74cc, deze 2 worden niet meer gemaakt maar zijn ook gewoon hoogtoerig, dus daar ook een hoogtoerige uitlaat voor zoeken.

als je de MK zou hebben zou je bv met een Proma cc kunnen knalle, maar denk dat je een Gilardoni of een Airsal zonder membraan eb, probeer daar een scooter pijp op.
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

Carlos Keutel schreef:
rossi-nr.1 schreef:proma is te laagtoerig voor een 80cc denk ik...weet het niet zeker...

zou voor een scooterpijpje gaan..en die omlassen...
80 cc is juist laagtoerig, Doh! Ik denk dat een proma een te smalle bocht heeft. Mischien een terugloop? Die zijn voor een 80 cc denk ik best goed.
waar baseer je dat op??
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

rossi-nr.1 schreef:
Carlos Keutel schreef:
rossi-nr.1 schreef:proma is te laagtoerig voor een 80cc denk ik...weet het niet zeker...

zou voor een scooterpijpje gaan..en die omlassen...
80 cc is juist laagtoerig, Doh! Ik denk dat een proma een te smalle bocht heeft. Mischien een terugloop? Die zijn voor een 80 cc denk ik best goed.
waar baseer je dat op??
Dat baseer ik op bloemkool :D Mijn bloemkool, en daar zit wat ervaring in :P
Jah zo is het.
derbi master

Bericht door derbi master »

Carlos Keutel schreef:
rossi-nr.1 schreef:
Carlos Keutel schreef:80 cc is juist laagtoerig, Doh! Ik denk dat een proma een te smalle bocht heeft. Mischien een terugloop? Die zijn voor een 80 cc denk ik best goed.
waar baseer je dat op??
Dat baseer ik op bloemkool :D Mijn bloemkool, en daar zit wat ervaring in :P
Blijkbaar niet de goeie ervaring ;)......
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

derbi master schreef:
Carlos Keutel schreef:
rossi-nr.1 schreef: waar baseer je dat op??
Dat baseer ik op bloemkool :D Mijn bloemkool, en daar zit wat ervaring in :P
Blijkbaar niet de goeie ervaring ;)......
Hahahahaha dat een proma laagtoerig is heb ik van een ander topic, ik geloof dat de powerband al op 4000 rpm begint
Jah zo is het.
derbi master

Bericht door derbi master »

Dus wijnig ervaring der over ;), maar kan je mischien een foto van de cil maken?, binnen en buiten... en staat der ook geen naam tussen de koelribben?

dan kunnen we mischien zien wat voor Cil het is.
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7537
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

derbi master schreef:Dus wijnig ervaring der over ;), maar kan je mischien een foto van de cil maken?, binnen en buiten... en staat der ook geen naam tussen de koelribben?

dan kunnen we mischien zien wat voor Cil het is.
Hey bedankt allenmaal voor de reacties tot zover ik er wat aan heb :P

Ik maak vandaag wel even een foto , dus hou het maar in de gaten als je wilt .

Mvg

Lars
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7537
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Afbeelding

Afbeelding

Dit is de cilinder :twisted:

Maar er staat niks geen merk in ofzo :shock:

En hoeveel koelvinnen kan ik eraf halen

Mvg

Lars
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
derbi master

Bericht door derbi master »

Hume.... het lijkt mij wel een Eurokit 75cc.... of toch een Zeta 75cc.
want zo te zien ist zuiger gestuurde cil....
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7537
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Uitlaat

Bericht door Lg tweewielers »

derbi master schreef:Hume.... het lijkt mij wel een Eurokit 75cc.... of toch een Zeta 75cc.
want zo te zien ist zuiger gestuurde cil....
Ik weet het niet ? het zal best ik heb nu een dunnen pijp naar achter en dan een stuk expansie met een demper eraan vast ik heb hem nog niet laten lopen maar hopelijk gaat het goed , later misschien een proma ?

Ik had de cilinder van een puch en er zat een leovince uitlaat onder en hij liep wel lekker .

de cilinder heeft een kleine uitlaat poort en een kleine inlaat vergeleken met de cilinderinhoud :shock: echt het is niks een inlaat met een breete van ongeveer 1 cm en diepte van 0.5 en daarin tegen heeft het een grote spoelpoort ( 4 maal vanaf de inlaat ) LIJP !!!! ](*,)
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

Poortmap poortmap!!! :wink:
uuh? is het geen condor voor een monza?

Let wel op deze cilinders zijn meestal voor linksdraaiende motors!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7537
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Markie schreef:Poortmap poortmap!!! :wink:
uuh? is het geen condor voor een monza?

Let wel op deze cilinders zijn meestal voor linksdraaiende motors!
Het is wel een cilinder voor puch dat is duidelijk !

Poort map maak ik toch gewoon door een papiertje erin te leggen , vastplakken en dan met een potloot krabben \:D/

Hij liep mooi op de puch morgen test ik hem op mijn mini bike ! :twisted:
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Plaats reactie